sobota 14. března 2020

Temné puto 8




Erin rozlepila oči. Prečo ju len všetko tak bolí? Potom si spomenula a hriešne sa usmiala. Ponaťahovala sa a zistila, že Salvator už v posteli nie je.
Zamračila sa. Kde má svojho upíra?
„Dobré ránko,“ zaznelo od dverí.


Prudko sa otočila a bolesť v stehnách jej pripomenula, čo sa včera odohralo. Na plachte sa stále vynímala tmavá škvrna zaschnutej krvi.
Salvator stál na prahu, polonahý, na sebe vyťahané tepláky a vlasy strapaté ako barbar. Jej barbar.
Očervenela. Včera to obaja prehnali. Pohádali sa ako psy a skončili v posteli. A čo v tej posteli robili... Pozrela na svoje telo. Na stehnách mala modriny a na hrudi cucfleky. Tipovala, že jej krk na tom nie je o nič lepšie.
Salvator si všimol jej pohľad a zasyčal. Posadil sa k nej a prstom jemne prešiel po farebnej pokožke stehien. Pocítil niečo ako výčitky. Nemusel byť taký hrubý. Bola to jej prvá noc.
Erin mu z nejakého dôvodu nedokázala pozrieť do očí. Chce ju ešte vôbec, keď si konečne uľavil? Kedysi jej povedal, že nie je jeho.
Bez jediného slova vstal, prešiel do kúpeľne a napustil vaňu. Prilial vonné oleje a soli, potom sa vrátil a videl, že vstáva. Podľa pohybov mala bolesti. Zase len bolesti.
Pribehol a zdvihol ju do náručia. Prekvapene zhíkla. „Čo to robíš?“
„Snažím sa uľahčiť ti to.“ Preniesol ju k vani a pomaly ju do nej ponoril.
Jej telo obalila teplá voda a svaly k nej vysielali ďakovné signály. Bolesť ustupovala. Do nosa jej udrela upokojujúca vôňa levandule. Uvoľnene sa oprela.
„Čoskoro to prejde,“ sľúbil jej. „Relaxuj a ja zatiaľ spravím raňajky a zavri tie ústa, áno, viem variť keď veľmi chcem.“
S hlasným cvaknutím ho poslúchla. Jej upír chce variť? Nestačí, že tento dom už raz vyhorel?
Salvator vstal. Takže takto. Užil si a zase sa vrátia do starých koľají. Že si robila nádeje!
„Mimochodom,“ povedal a čosi vzal z poličky. „Toto mi Conor pribalil k batožine.“ Hodil jej knihu a Erin ju v letku zachytila. „Možno v nej nájdeš inšpiráciu.“ S tým posolstvom sa zvrtol a vypochodoval z dverí.
Erin zazrela na knihu. Obočie jej vyletelo až k stropu. „Kamasutra?!“

Keď prišla do kuchyne, voňala po kúpeli a vlhké vlasy jej padali na plecia. Mala na sebe len župan a cucfleky podivne vybledli.
Salvator sa skutočne činil. Mali miešané vajíčka, slaninu, opečené toasty a kopu zeleniny a ovocia.
Niekoľkokrát zamrkala. „Kráľ britských upírov v zástere,“ povedala neveriacky. „A ja nemám foťák!“
Vyceril na ňu tesáky a poslal ju k stolu, kde sa k nej pripojil, len čo im nalial čaj.
„Tebe Conor vážne pribalil Kamasutru?“ nedalo jej neopýtať sa.
„Uhm. A nechci vedieť, čo tí dvaja ukrývajú v nočnom stolíku. Možno by si ich mala občas pozvať na vyšetrenie.“
Odrazu ju to nesmierne zaujímalo. „Čo?“
„Och, nechcem ťa vydesiť. Ešte včera si predsa bola panna.“
Zase očervenela. Budú o tom vôbec hovoriť? „A dnes ráno si mi dal Kamasutru.“
Jej rumenec ho vzrušil. A tá ženská, pre všetko na svete, nesmie nikdy viac jesť uhorku, lebo z nej skolabuje! „Možno ich spolu preskúmame.“
Rozkašľala sa. „P-prosím?“
Mykol plecami. „Alebo sa ti to včera... nepáčilo?“ Čo ak zistila, že ho nechce? Že má na viac? Nebol k nej práve nežný. Bohovia, veď ju do tej postele dotiahol násilím!
Vyvalila oči. „Nepáčilo? Ty si ten kto sa ma ráno stova dotkol!“ obvinila ho.
„Veď si bola celá modrá! Polícia by ma zavrela za týranie,“ bránil sa.
Mávla rukou. „Nezveličuj. Keby si nebol upír, chrbát máš samý škrabanec.“
Zasenene sa usmial. Áno, jeho človiečik teda vie škrabať. Poriadne. „Znamená to, že to včera nebolo naposledy?“
Odložila toast a sladko sa oprela o stôl. „To mi povedz ty.“
Jeho. Celá jeho. Aj s tou drzou papuľou. Pritiahol si ju na kolená a pobozkal. Stále tak nevinne sladká. Bradavky sa jej pod županom napli. Výborne, nech nie je jediný, kto trpí.
Vzal jej nedojedený toast a priblížil ho k Erininým perám. Na tom, že by ju kŕmil vlastnými rukami, bolo niečo nenormálne majetnícke a napĺňalo ho to spokojnosťou.
Erin si poslušne odhryzla. Keby ich tak videli na dvore... Ale nie sú tam. Sú sami, len oni dvaja a celý svet im môže byť ukradnutý.
Salvator ju po celý čas hladil po spodnej časti chrbta. Akoby ju to vôbec mohlo odlákať od tej monštruóznej erekcie, na ktorej takmer sedela.
V takejto zvláštnej atmosfére pomaly dojedli a Erin sa neustále mrvila. Bola vzrušená a chcela sa vrátiť do postele. A ten idiot si pokojne vychutnával čaj s mliekom. Chcel ju dohnať do šialenstva?
Keď skončil, priblížil pery k jej uchu. „Ako veľmi to chceš?“ zašepkal.
Naskočila jej husia koža. „Nevieš to sám?“
Voľnou rukou jej rozhrnul župan a začal dráždiť jednu bradavku. „Viem. Si celá vlhká. Cítim to, Erin.“
Zastonala a zaklonila hlavu. Pokožka jej brnela. „Tak na čo čakáš?“ vzdychla na jeho pery.
Chladne sa odtiahol a vstal, pričom ju vrátil na pôvodné miesto. „Po jedle by sme mali chvíľu počkať.“ A začal odnášať riad, akoby sa nič nedialo. Len úsmev ho prezrádzal.
Erin zaškrípala zubami. „Už ti niekto povedal, že si nenormálne drzý kretén?“ prskla. Keď ho ona dostane do rúk... a do postele...
„Pár ich bolo. Čo keby sme si zahrali šach?“
Zamrkala. Má ju tu takmer nahú a on chce hrať šach? Chce snáď, aby sa zbláznila ako on? „Tebe to včerajšie odkrvenie mozgu asi neurobilo dobre, čo?“
Upratal kuchyňu a prešiel k nej. „A kto povedal, že sa tá krv vrátila späť?“
Pohľad jej skĺzol na napätú látku v jeho rozkroku. „A čo mám urobiť, Ó Vaše Veličenstvo, aby ste úbohé dievča päť vzal do svojej postele?“ prehovorila afektovane a do toho sa zatvárila ako prvotriedna šľapka.
„Poraziť ma v šachu,“ vyzval ju a pomaly odkráčal.
Erin váhala tri sekundy. S toľkou krvou mimo mozgu to nebude ťažké. „Počkaj ma!“ rozbehla sa za ním.
Salvator sa včas otočil, vzal ju do náručia a s veselým smiechom ju odnášal do svojej izby.

Conor si prehrabol vlasy. Musí si to priznať – sú v slepej uličke. Ich jediný podozrivý, Brian, za sebou buď dobre zahladil stopy, alebo s výbuchom nemá nič spoločné.
Nepoznal nikoho iného, kto by mal záujem zničiť asi najsilnejšie upírske kráľovstvo na svete.
Zoe mu priniesla niekoľko dokumentov o Juliusovi z Pergamonu. Nedávno ho naštvali, ale nepovažoval ho za impulzívneho hlupáka bažiaceho po pomste. Na to je príliš inteligentný.
Nemá sa čoho chytiť. Salvator nemôže zostať ukrytý navždy a už aj tak ho veľkráli otravovali každý deň, aby zistili, ako sa mu darí.
Keby len vedeli, ako veľmi netúži po tróne... Keď sa stal Salvatorovým prvým mužom, urobil to s istotou, že kráľovi sa narodí potomok, ktorý prevezme vládu nad Britániou. Ale teraz? Erin mu nikdy dieťa nedá.
Obecne medzi upírmi vládla demokracia. Ak by sa im kráľ nepáčil, zosadia ho a zvolia si nového. Ale krv mala vždy prednosť. A on nepochyboval, že Salvator by syna či dcéru vychoval správne.
Vzdychol. Využil všetky prostriedky, aby dal kráľovský palác čo najskôr do poriadku. Nech sa má Salvator kam vrátiť.
Dopraje im ešte týždeň. Potom bude musieť vyjsť s pravdou von a Salvator bude zase kráľom. Posilnia ochranku, budú opatrnejší... ale bez riadnych dôkazov im ani zázrak nepomôže.
Ktosi mu zaklopal na dvere pracovne. Unavene povedal: „Ďalej.“
Do miestnosti vcupitala Zoe a držala za ruku slabú Aislin. Len nedávno ju pustili z nemocnice a stále vyzerala ako zbitý pes. Na celom tele mala škrabance a štichy.
„Ako sa máš, maličká?“ zaujímal sa úprimne.
Posadila sa do kresla pred jeho stolom a opatrne mykla plecami. „Už mi bolo lepšie. Nechcem vám pridávať starosti.“
„Aislin, ty nie si starosť. Bez teba by bola polka kráľovstva mŕtva. Je načase, aby si myslela aj na seba.“
Slabučko sa usmiala. „Závidím vám vaše rýchle hojenie. Ja si cítim každé rebro.“
Ľutoval ju. Mali by ju premeniť. Veľa vecí by to uľahčilo, ale ona nikdy nenaznačila, že by mala záujem o nesmrteľnosť.
„Tak čo vás ku mne priviedlo?“ zmenil tému.
Aislin si odkašľala a pozrela na Zoe. Tá prižmúrila oči. „No... podarilo sa vám zachrániť moje lekárske záznamy?“
Prikývol. „Naši experti preniesli informácie do nového disku.“
Zoe akoby si vydýchla.
„Je v nich niečo dôležité?“
Aislin sa pomrvila. „Možno. Máš k dátam prístup aj teraz?“
Prikývol.
„Nájdi súbor Pokusy a v ňom zložku Kukučka.“
Začal klikať myšou. „Kukučka?“
„Odvodené od kukučieho vajca... pochopíš neskôr.“
„Je tu ochrana heslom.“ Odkedy si Aislin hesluje záznamy?
Mladá žena bola čoraz nepokojnejšia. Srdce jej bilo zrýchlene. „Dátum Salvatorovho nástupu na trón obrátene.“
Conor sa začínal báť, čo v zložke nájde. Zoe to očividne vedela a prinútila Aislin povedať mu to. Ale prečo by Aislin niečo tajila? „Som tam. Čo to je?“
„Erinine krvné rozbory. Otvor si snímky.“
Urobil to a zamračil sa. „To nie je bežný krvný obraz.“
„Ja viem. Všetky moje pokusy sú zapísané v bloku na konci. Ale... je tam obraz jej DNA.“
Prehľadal niekoľko podivných krvných obrazov, kým nenašiel pre bežného človeka nepochopiteľné DNA testy. Hneď na nich niečo nesedelo. „Čo to má znamenať, Aislin?“ šepol hrozivo.
Pokrútila hlavou, až jej zapraskalo v krku. „Ja neviem. Ale možno je to dôvod útoku. Možno vôbec nešlo o Salvatora.“
„A o čo teda? Je v jej krvi niečo cenné?“
„Povedala som, že netuším. Ale jej DNA... nie je ľudská, Conor. Myslela som si, že je to jej spojením so Salvatorom, ale začínam pochybovať.“
Tak to rozhodne bola nová premenná. „Prečo si nám to nepovedala skôr?“
„Považovala som to za normálne, vzhľadom na jej prepojenie so Salvatorom. A tá vec v krvi stále spí, je neaktívna.“
„A nenapadlo ťa, že to môže ublížiť Salvatorovi?“ karhal ju.
Pokrútila hlavou. „Oboch pravidelne testujem. Salvatora sa tá vec ani nedotkla. Nikdy by som neohrozila život ani jedného z nich.“
Conor zazrel na Zoe. „Ty si to vedela?“
Netvárila sa veľmi previnilo. „Áno. Tiež som to nepovažovala za dôležité, ale od toho útoku som mala veľa času premýšľať.“ Vytiahla z vrecka USB kľúč. „Toto sú informácie, ktoré som získala.“
Bez slova si ich vzal a v tichu prebehol očami v počítači. Čoraz viac sa mračil. „No, to mení situáciu.“
Zoe v duchu ďakovala mocnostiam, že ju nevysmial. Bola zúfalá z ich posadnutosti Brianom. Nechcela zhoršovať Aislininu situáciu, ale došli jej nervy, preto ju vytiahla z postele a prinútila Conorovi všetko vyklopiť.
Snáď sa im podarí prísť na to, či útok bol skutočne namierený na Salvatora.
Odviedla unavenú Aislin do jej izby, láskyplne ju prikryla a podala jej pohár vody. Previnilo sa zavrela v komore na potraviny a zavolala Brianovi.
„Začnú skúmať Erin,“ oznámila mu šťastne. „Podstrčila som im svoje zistenia.“
„Uhm, to je super.“ Na druhej strane znelo chrúmanie.
„Si v pohode? Nič zvláštne sa nedeje? Stále na strome?“
„Všetko po starom,“ uistil ju.
„Ty chrúmeš popcorn?“ začudovala sa.
„Musel som si ho spraviť. Toto je lepšie ako kino!“ zvolal nadšene.
Zagúľala očami. „Ešte sa nepozabíjali?“
Zachechtal sa. „Nie. Ale kriku je tu dosť,“ povedal posmešne. „Inak hrajú šach, karty... bežné záležitosti.“
„Prečo to znie tak nejasne? Brian, čo sa tam deje?“
Upír si odpil z coly. „Niečo ti prezradím – za tieto dni mi tie storočia mimo diania stáli.“ Zasmial sa. „Tí dvaja sú na nezaplatenie.“
Z jeho úst to znelo čoraz horšie a horšie. Už niečo rozbili? Podpálili? Stojí ten dom vôbec? „Vieš čo, bav sa. Ja tu mám dosť problémov aj bez nich.“
„Verím. Ou... to bola sila, páni. Kto by to bol o Salvatorovi povedal?“
Vzdychla. „Maj sa, Brian.“
„Čau čau.“ A zložil.
Brian, sediac na strome, mal na kolenách popcorn, v jednej ruke colu a v druhej ďalekohľad. Vzdychy počul aj na takúto diaľku.
Tí dvaja boli ako dve nadržané fretky posilnené Viagrou. Keď dohrali šach – a on vedel, že Salvator nechal Erin vyhrať – dali si obed a partičku vyzliekacieho pokeru.
Teraz si to rozdávali na zemi v obývačke a ani sa nenamáhali zatiahnuť závesy.
Po nekonečnej hodine fučania a stonania sa konečne upokojili a ľahli si pred krb. Salvator si k sebe chrbtom pritiahol Erin a jemne ju objímal.
„Ty si naozaj netušil, že mám len šestnásť, keď si ma uhryzol?“ opýtala sa s úsmevom neveriacky.
Upír ju pobozkal na spánok a hladil ju po hladkom brušku. „Bol som tak sústredený na tvoju AB, že mi to uniklo,“ priznal.
Veselo si zahryzla do pery. „Až tak ti chutí?“
„Miláčik, je to ako lahodné víno medzi viacerými značkami piva.“
Telo sa jej otriaslo smiechom. „Lepšie prirovnanie ťa nenapadlo?“
„Nuž, ešte by som mohol povedať ako čistokrvný pes medzi pouličnými orechmi, ale nechcem byť nakopnutý do partií, ktoré sa len teraz prebrali.“
Erin ho pobavene plesla. „Si vážne nemožný. Ako si sa ty dostal k trónu, to mi je záhadou.“
Brian ich ani nemusel vidieť, aby vedel, že sa Salvator celý napol a ustrnul. Jeho samotného pichlo pri srdci.
„Nie je to žiadny hrdinský príbeh,“ povedal vecne. „Bol som Brianova pravá ruka, prvý muž. Najlepší priateľ.“ Odmlčal sa, akoby sám tým slovám neveril. Popravde, Brianovi sa to tiež zdalo ako z iného života. „Kedže nemal potomkov, koruna pripadla mne. Nikto proti mne nevystúpil a tak som sa snažil urobiť všetko, aby to tak zostalo.“
Erin sa k nemu otočila. „Chcel si byť kráľom?“
Mykol plecami. „Počítal som s tou možnosťou. Vtedy upíri umierali vo vysokých počtoch, viedlo sa veľa vojen. Ale za Brianom som smútil. Kedysi.“
Áno, kedysi. Teraz zrejme ľutuje, že ho nezabil, kým mal príležitosť.
„Bol dobrým kráľom?“
Oboch mužov jej otázka prekvapila. Brian nad tým nikdy neuvažoval a Salvator nespochybňoval činy svojho bývalého kráľa.
„Bol... kráľom svojej doby. Stredoveku. Bojoval za svojich a proti všetkým.“
Brian zovrel pery. Nebol práve kráľom kráľov, ale chránil si čo bolo jeho. Podporoval veľkráľov a ľudí nemal práve v láske. Zarazilo ho, že Salvator nevymenoval všetky jeho nedostatky. Mal ich viac než dosť.
„Odkiaľ vôbec pochádza?“ vyzvedala ďalej Erin. „Teda, ty si Talian, pardón, Riman, takže pochybujem, že ste sa zoznámili len tak.“
„Brian pochádza odtiaľto, z Írska,“ prezradil jej. „Ja som sa sem dostal počas útokov a založenia Londýna a už som tu zostal. Brian bol samotár, ale mal charizmu. Nebol som pri jeho korunovácii. Našiel ma o mnoho rokov neskôr. Mal som malý hrad uprostred ničoho a on vycítil, že som upír. Prizval ma do svojho kráľovstva. Keďže k Rímu som už dlho nepatril, súhlasil som. Chýbala mi spoločnosť iných upírov.“
Brian si odfrkol. Vraj chýbala. V celej usadlosti žil sám, služobníctvo sa mu vyhýbalo a lovil počas noci ako prízrak. A preťahoval všetky povoľné ženy.
„Páni. A Brian je rovnako starý ako ty?“
„Pár dekád hore-dole.“
„Nikdy sa nenamáhal nájsť si kráľovnú?“
Brianovi takmer zabehla kola.
Salvator sa zasmial. „Myslím, že svoju budúcnosť videl inak.“
„Aha.“ Erin sa mu uložila na hrudi. „Neviem prečo, ale mám pocit, že o ňom ešte veľa nevieme.“
S tým Salvator súhlasil. Briana určite nevideli naposledy...

13 komentářů: