čtvrtek 9. září 2021

Vykúpenie z temnoty 46

 



Dospelá Opal celá stuhla, keď do obývačky dorazil Drake. Jewel práve dokŕmila jej malé ja a Carys sa znovu opíjala v kuchyni.

Najvyšší anjel k nim opatrne podišiel a posadil sa na kávový stolík pred gaučom. Jewel si s Opal vymenila neistý pohľad, ale nezdvihla sa a neodišla. Nie sú tínedžeri, aby si mohli dovoliť trucovanie.


„Meno Drake som si vymyslel,“ začal. „Nikdy som žiadne nemal, aspoň si ho nepamätám. Mám niekoľko tisíc rokov a ani neviem kedy som sa narodil. Moje dni na nebesiach sa mi zlievajú dohromady. Videl som stavbu pyramíd. Myslím, že aj vznik Jericha. Nie som si istý. Moje postavenie mi umožňovalo vnímať osud každej jednej osoby na Zemi. Až na teba, Jewel. O tebe som nevedel vôbec nič. Všetko som sa musel dozvedieť od teba. Bol som voči tebe slepý.“

„Moja práca!“ prihlásila sa pripitá Carys z kuchyne a prešla bližšie k nim, v ruke fľaša Ginu.

Jewel nevedela, čo na to povedať. Držala pri sebe svoje dieťatko a mozog bojoval proti srdcu.

„Nikdy som nemal v pláne zájsť až do vzťahu,“ pokračoval Drake úprimne. „Ale keď to prišlo, nedokázal som sa od teba odtrhnúť. Vytvoril som okolo teba extrémne silné štíty, aby ťa anjeli nikdy nenašli.“

Jewel sa oči zaliali slzami. „A čo si plánoval robiť? Bola som smrteľná, Drake. A čo keby nás odhalili? Ani by som nevedela prečo si sa jedného dňa nevrátil domov.“

Smrkol. „Netvrdím, že som to mal premyslené. Inak by sme tu neboli.“ Pozrel na dcéry. „Nikto z nás.“

Jewel odvrátila pohľad. „Stačilo mi povedať pravdu. Nič viac. Nevzdala by som sa ťa. Bojovali by sme spolu. O to, čo medzi nami bolo.“

Drakeovo srdce vynechalo jeden úder pri jej použití minulého času.

„Ale ja odmietam byť tá druhá,“ pokračovala Jewel. „Mám na viac. Som mysliaca bytosť schopná cítiť bolesť a utrpenie. Nedovolím sa vystaviť polovičným sľubom. Už som v živote bola odkopnutá dostatočný počet krát.“

Carys si vydýchla. Jewel pozná svoju hodnotu a to je základ.

Drake sa k nej prisunul bližšie. „Ja som mimo teba skutočný život nemal. Bolo to prvý raz, čo som prišiel na Zem. Ty si bola dôvodom, prečo som zostal.“

Jewel po líci stiekla jediná slza. „Pretože si ma stretol ako prvú?“

Au. To si zaslúžil. „Mimo teba nikdy žiadna nebola.“

Nadýchla sa. „Pretože si nemal čas?“ prskla.

Carys jej potichu za chrbtom zatlieskala. Stiahla už druhú fľašu a práve si do tretej prilievala tonik.

„Pretože nikto iný vo mne city nevyvolal,“ opravil ju trpezlivo. „Jewel, ani na sekundu nepochybuj o tom, že naša láska nebola skutočná. Alebo že som sa na malú Opal netešil.“ Pozrel na bábätko v jej náručí. „A k smrti ma desí, že niekde vo mne žije monštrum ktoré zničilo našim dcéram život.“

Jewel pozrela na obe dievčatá.

Carys zamávala vo vzduchu fľašou. „Zvládli sme to,“ uistila ho opilecky. „Teda odhliadnuc od faktu, že trčíme zavretí na ostrove s obmedzenou mágiou a dochádza nám alkohol.“

Drake ju chvíľu pozoroval. „Kde si prišla k tomu cucfleku?“ Na takmer prázdnom ostrove?

Carys zovrela pery. „To nechceš vedieť.“ Napila sa. „Ver mi.“

Dospelá Opal skrývala úsmev. Sestra ju spražila pohľadom.

Malé dieťa sa začalo mrviť a tak si ho matka preložila do odlišnej polohy. „Nech si akokoľvek mocný, Drake, nedáva ti to právo robiť to, čo si urobil mne.“

Carys zagúľala očami, slušne pripitá a zbavená určitých zábran. „Och, ušetrime sa všetci ťahaníc, ktoré nikam nepovedú!“ Prešla k trojici dospelých a jednému veľmi nespokojnému dieťaťu. „Jewel, netvrdím že by nemal spať chvíľu na gauči, ale tento chlapík pre teba doslova zničil svet.“ Napila sa. „Potrebuješ väčší dôkaz lásky? Úplne vážne, lepšie od tohto už zrejme nenájdeš.“ Oprela sa o Drakea. „Tatko, ty si musíš lepšie zmenežovať čas a priority v nebi. Nebude to náročné, ver mi. Ninja sa o to postará.“ V očiach sa jej blysla nebezpečná emócia. „Momentálne neexistuje sila s právomocou rozdeliť vás a aj keby existovala, máme tu armádu nesmrteľných ochotnú vysvetliť jej, kto tu robí morálne rozhodnutia.“ Obišla stôl smerom k sestre. „Drahá Opal, Drake ktorého vidíš nie je ten zatrpknutý dedko usilujúci sa prekaziť tvoj a Heliov vzťah, čo ako zvrátene mi to pripadá. A rozhodne nechcem byť tá, ktorá to bude musieť vysvetliť malej Opal.“ Ďalší log z fľaše. „Drake, skús s ňou stráviť nejaký čas, áno? S oboma. Malou aj veľkou.“ Vzdychla a zakolísala sa. „Wau, toto je komplikované. Točí sa aj niekomu inému hlava?“

Tri odsudzujúce pohľady.

Carys na všetkých ukázala prstom. „Och, dajte mi pokoj! Práve som sa vyspala s vrahom a ešte som si to aj užila.“ Zotrela si slzy. „S vrahom, ktorý kvôli mne svet zachránil.“ Stiahla zvyšok fľaše. „Nie je to irónia? Drake ho pre lásku zničil... a on ho pre lásku zachránil.“ Rozplakala sa. „Lebo som v ňom nebola ja.“ Prečo ju to tak dojíma? Je to jedna trápna planéta! Čo tam po nej? Julius si ju môže strčiť tam, kam slnko nesvieti!

Opal ju podoprela. „Myslím, že na dnes stačilo,“ poradila Carys a vzala jej fľašu z rúk. „Čo keby sme ťa dostali do postele?“

Carys vyprskla do smiechu. „Nie si prvá, ktorá to chce.“

Opal sa zaksichtila. Pozrela na zmätených rodičov. „Postarám sa o ňu. Vy... pokračujte.“ A začala ju ťahať do izby.

Jewel za nimi hľadela s otvorenými ústami. „Za túto výchovu odmietam byť zodpovedná,“ ukázala za nimi.

Drake nevedel čo povedať. „Myslím, že to nie je výchova.“ Skôr prostredie. „Ale malej budeme musieť dať veľmi vážnu prednášku o alkoholizme a včeličkách.“

Jewel potlačila úsmev. Pozrela na Drakea a hoci nemala v pláne sa mu hodiť do náručia a všetko mu odpustiť, rozhodla sa byť dospelá. „Chceš si podržať svoju dcérku?“ navrhla mu.

Anjel sa úprimne usmial a nastavil náruč. Jewel mu ju opatrne podala a dieťa po ňom hneď vrhlo vyčítavý kukuč, prečo muselo na tento moment tak dlho čakať.

Cez slzy sa na ňu usmial. „Ahoj, malá bojovníčka,“ prehovoril nežne. „Prišla si do absolútne šialenej rodiny, vieš o tom?“

Súdiac podľa výrazu na to už prišla sama. Zamrnčala. Oprel si ju o hruď a pobozkal na hlavičku. „Ale vyrastieš v krásnom svete, to ti sľubujem.“

 

 

 

Opal uložila Carys do postele, na nočný stolík jej položila pohár vody a potichu vyšla na chodbu. Tam ju už čakal Helio. Podal jej ruku a ona ju po chvíli váhania pevne zovrela. Objali sa a predošlé napätie poľavilo.

„Je ťažké uveriť, že som pre teba mohla toľko znamenať,“ zamrmlala mu na hrudi. Nikdy predsa pre nikoho veľa neznamenala.

Helio ju pohladil po vlasoch. Jemu sa ťažko verilo scéne z predošlej noci. Pevnejšie ju zovrel a prisahal si, že nikdy nedopustí, aby bola prehadzovaná ako horúci zemiak. „Znamenáš pre mňa celý svet.“

Sladko ho pobozkala. „Odpusť. Bolo to stupídne rozhodnutie a keby som vedela... Helio, ja by som za nás bojovala. Aj keby si si ma nepamätal.“

Nepochyboval o tom. Opal sa len tak ľahko nevzdáva, inak by tu neboli. „Ja chcem ale bojovať s tebou. Vždy. Čokoľvek príde.“

Prikývla. „Máš moje slovo.“

S úľavou ju pobozkal na roztrasené pery. „Je Drake v poriadku?“

„Bude.“ Ešte si síce nevypočul jej verziu, ale bola si istá že Helio mu kvetnato opísal budúcnosť. „Nepovedal si mu o...“

„Vie o Jazdcoch. Zvyšok nech je radšej prekvapením.“

To rozhodne bude. Pre celý svet. Opal si zahryzla do pery.

Helio jej čítal myšlienky. „Nie, nemôžeme. Ja viem, že chceš zasiahnuť. Tentoraz to skutočne nejde. Ani Noemi, ani Ellinor a už rozhodne nie Amire alebo Sophie sa pomôcť nedá.“

To sa ľahšie povie ako urobí. Potom sa uškrnula. „A čo tak Vasily so Stefanom? Pripravíme ich o prekvapenie?“

Tentoraz sa aj Helio usmial ako diabol samotný. „Ó nie, nie, nie. Nechajme ich baviť sa.“

Ich spiklenecký rozhovor prerušilo diskrétne odkašľanie na konci chodby. Drake sa tváril rozpačito, ale po rozhovore s Heliom nemal celkom právo sa akokoľvek vyjadrovať k ich vzťahu. Opal naňho pozrela a potom kývla Heliovi, aby na ňu počkal v izbe. Tento rozhovor sa odložiť viac nedá.

Upír ju pohladil po ruke a odporúčal sa, aby mali súkromie. Opal vzala Drakea na balkón, kde ich ovieval príjemný morský vzduch. Oprela sa o zábradlie a zhlboka sa nadýchla. „Predpokladám, že Helio ti povedal o našej budúcnosti.“

Prikývol, opretý vedľa nej. „Naozaj som bol taký blbec?“

Zasmiala sa. „Fiasko s mamou a Carys si na tebe vybralo svoju daň. Plus sme nemali Ju-, ehm, Ninju v nebi, ktorý by uvoľnil napätie.“

Drake na ňu neisto pozrel. „Ako si ma mohla prísť zachrániť, keď som ti sotva bol otcom?“

Otočila sa k nemu, v tvári zmierlivý úsmev. „Bol si nešťastný. Ty, mama aj Carys. A... Ninja. Keď som našla Helia, môj náhľad na svet sa zmenil a pochopila som, že aj váš sa môže zmeniť. Láska, ktorú ste prežívali bola skutočná. Chcela som, aby ste mali to čo ja,“ vysvetlila mu pokojne. „A jediné čo ľutujem je, že som ublížila Heliovi.“ To ju bude naveky strašiť v snoch.

Drake nemohol uveriť, že má dve neskutočne empatické a chytré dcéry, ktoré si prešli peklom a napriek tomu bojovali za správnu vec. „Si krásna,“ povedal jej nakoniec. „Máš v sebe veľa zo svojej matky.“

So smrknutím sa zasmiala. „To je najkrajšia vec, ktorú si mi kedy povedal.“ Pohladila ho po ramene. „Ale mám v sebe aj veľa z teba. Z anjela.“

Odfrkol si. „S potenciálom zničiť svet.“

Ach, tá irónia. „Je ti jasné kto je tvojím vnukom, však?“ A to ešte nevie o Juliusovi.

Drake sklopil pohľad. „Stále sa mi tomu ťažko verí.“

Pobúchala ho po chrbte. „Takých vecí ešte príde... Ale ak u mňa hľadáš odpustenie, nemusíš. Nepotrebuješ ho. Viem, že to máš momentálne náročné. My všetci.“

Začínal mať pocit, že on to má zo všetkých najjednoduchšie. „Si šťastná? S Heliom?“

Zasnene sa usmiala. „Neskutočne. A nielen to. Mám sestru. Mamu. A otca.“ Objala ho, keďže on sa k tomu z opatrnosti neodhodlal. „Nikto z nás nie je dokonalý, Drake. Teda, hm, otec. Ako ti mám hovoriť?“

Otec. Zovrelo mu hrdlo. „Akokoľvek ti príde prirodzené.“ Nemá nárok od nej chcieť oslovenie podľa svojho želania.

„Ako som povedala, nikto z nás nie je dokonalý. Carys sa zmieta v slušnej morálnej dileme, na ktorú neexistuje správna odpoveď. Ninja v ešte horšej. Ty a mama tiež musíte sami prísť na to, čo vám vyhovuje a nie čo by vám malo vyhovovať podľa štandardov iných.“

Drake ju nemotorne zovrel a ďakoval nebesiam, že ju k nemu priviedli. „Takže... Ninja to skúša na Carys?“ pokúšal sa porozumieť súvislostiam.

Opal nahodila svoj značkový nevinný úsmev. „Niečo na ten spôsob.“

Nadvihol obočie. „Mám sa báť?“

Úsmev sa len rozšíril. „Vyhýbaj sa ostrým predmetom keď budeš v jeho prítomnosti.“ Odtiahla sa. „A teraz ak ma ospravedlníš, čaká ma udobrovací sex.“

Drake vystrúhal kyslý ksicht. „Túto informáciu som nepotreboval.“

„Vitaj v mojom svete!“ zamávala mu a už jej nebolo.


59 komentářů:

  1. Děkuji za skvělou kapitolu.
    Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji za další skvělou kapitolu 😍

    OdpovědětVymazat
  3. Ďakujem veľmi pekne za ďalšiu skvelú kapitolu, už sa teším na pokračovanie 💖💖💖💖💖

    OdpovědětVymazat
  4. Mockrát děkuji za další kapitolu! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ďakujem za skvelú kapitolu 😍👍

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji moc za perfektní kapitolu. Je to skvělé, že je tam uzavřeli, aby si mohli vyjasnit, všechna nedorozumění a křivdy. Moc se těším na další pokračování💖💖💖

    OdpovědětVymazat
  7. Ďakujem za ďalšiu úžasnú kapitolu

    OdpovědětVymazat
  8. Mockrát děkuji za kapitolu. :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Moc děkuji za další kapitolu. Pěkně se nám to rýsuje. 🥰🥰🥰🥰

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji sem zvědavá kdy se konečně ukáže v dome Ninja

    OdpovědětVymazat
  11. Moc děkuji za další skvělou kapitolu 💜

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji už se těším co bude dál.😁

    OdpovědětVymazat
  13. Moc krásna kapitola. Konečne nejaké zmierenie. Som rada, že to Drake docela dobre pobral. Len som moc moc moc zvedavá na jeho stretnutie s Juliusom 😍😍😍 Díky Alex za super kapitolu a veľmi sa teším na pokračovanie 😘🥰😘🥰😘🥰

    OdpovědětVymazat
  14. Moc děkuji za další naprosto boží kapitolu

    OdpovědětVymazat
  15. Krásná kapitola! Děkuji, Alexa.
    Tinka

    OdpovědětVymazat
  16. Ďakujem nemôžem sa dočkať ďalšej časti

    OdpovědětVymazat
  17. Ďakujem za ďalšiu skvelú kapitolu a som zvedavá na pokračovanie 😊

    OdpovědětVymazat
  18. Krásné 🤗😘. Moc ti děkuji za další super kapitolu, Alex.

    OdpovědětVymazat
  19. Konečně je vidět, že izolace na ostrově nese výsledky. Moc děkuji za skvělou kapitolu

    OdpovědětVymazat
  20. Som rada, že sa Drake odhodlal konečne porozprávať sa s Jewel. Pomalé krôčiky sú začiatok. Ďakujem za perfektnú kapitolu 🤗.

    OdpovědětVymazat
  21. Ďakujem veľmi pekne za ďalšiu skvelú kapitolu. No super. Konečne sa porozprávali. Ešte musí Drake zistiť pravdu o Ninjovi... Na to som dosť zvedavá.

    OdpovědětVymazat
  22. Niet nad úprimné rozhovory👍… ešte som zvedavá na stretnutie s Juliusom… ďakujem za ďalšiu kapitolu👍🙂

    OdpovědětVymazat
  23. Moc děkuji za skvělou kapitolu. 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

    OdpovědětVymazat
  24. Ďakujem 💜💜💜💜💜💜

    OdpovědětVymazat
  25. Díky moc za další skvělou kapitolu, už se těším na další.

    OdpovědětVymazat
  26. Vypadá to, že Drake konečně šel do sebe a začal sekat latinu. Jen se bojím jeho reakce až zjistí, že Ninja je vlastně Juliusem. Děkuji za kapitolu.

    OdpovědětVymazat
  27. Děkuji za další úžasnou kapitolu :-)

    OdpovědětVymazat
  28. Ďakujem za skvelé pokračovanie. GabiM

    OdpovědětVymazat
  29. Ďakujem za ďalšiu kapitolu :-)

    OdpovědětVymazat
  30. Moc děkuji za skvělou kapitolu a těším se na pokračování

    OdpovědětVymazat