čtvrtek 19. prosince 2019

Temné puto 3








Pred dvoma rokmi...

„Salvator Anglický je kráľom najliberálnejšieho zoskupenia upírov,“ hovorila Carys, tajomný anjel najvyšších oddelení, zatiaľ čo sa prechádzala popred Evie a Lukasa, ktorí boli práve povýšení a oficiálne dohliadali na magické bytosti v Európe.
„Dlho nebude,“ poznamenala Evie zachmúrene. „Erin mu zväzuje ruky.“

Červenooká Carys sa zastavila a pozrela na nich. „Blíži sa boj, aký nepoznáte,“ predpovedala. „A ak Salvatorovo kráľovstvo padne, nebude nič, čo zastaví zlo.“
„Prečo on? Prečo jeho kráľovstvo?“ chcel vedieť Lukas. Aj on mal dar vidieť budúcnosť a veľmi jasne videl aj Carysinu. On a Evie vedeli, kto rozhodne v boji a Salvator to nebude. Môže mať mocných spojencov, ale skutočná vojna vypukne o Carys. Avšak ona už stratila vieru vo vlastný život.
„Má moc. Čoskoro zoskupí bytosti o akých sa nám ani nesnívalo. Conorovým spojením s Isobel sa prelomila dávna hranica medzi zlom a dobrom, medzi mágiou a ľuďmi. Povstávajú sily, aké tu neboli tisícročia.“
„Počnúc tebou?“ odfrkla si Evie.
„Počnúc Drakeom,“ odpovedala varovne. „Anjeli ho sem neposlali pre parádu. Aj on to cíti. Bude s vami spolupracovať. Zasiahne do záležitostí v Egypte, bude držať ochranu nad celou Britániou.“
„A to je zlé?“ Evie nadvihla obočie.
„Nie je to ani dobré ani zlé, Evie, proste to je. Každý čin môže viesť k spáse aj záhube.“ Nahlas vzdychla. „Viem, čo sa môže stať. Ak vyhrá nesprávna sila, svet padne.“
„Nebuď taká melodramatická,“ zahriakol ju Lukas. „Británia je len jedno z ďalších kráľovstiev.“
Carys ho prepálila pohľadom. „Británia je kráľovstvo, v ktorom sa zhromažďuje moc schopná zosadiť aj veľkráľov. A Salvator sa musí udržať na tróne.“
„To snáď nebude problém.“
„Ale bude. Nielenže je Erin jeho slabinou, Brian...“ zahryzla si do pery.
„Brian čo, Carys?“ okríkla ju Evie.
Anjel privrel červené oči. „Brian k nemu vyšle špióna.“
„No a?“
Carys dlho mlčala. „Ide o Zoe. Jej nenávisť k nemu a hlavne k Oliverovi môže všetko pokaziť.“
„Prečo?“
„Ako som povedala, nič nie je dobré ani zlé. Zoe sa zaradí medzi jeho ochranku. Ak majú s Erin prežiť, nebude to len o nich dvoch.“
„Chceš povedať, že Zoeina zrada... že to ona drží v rukách osud Británie?“ uisťoval sa Lukas.
„Chcem povedať, že všetci musíme niečo obetovať v mene dobra. A je len na nej, či my obetujeme ju alebo ona svoju vernosť Brianovi.“
Evie jej uprene pozrela do očí. Carys zatrpkla, odkedy obetovala všetko pre lepší svet. Salvator si myslí, že trpí keď znáša Erin, ale on aspoň má vlastnú dôstojnosť. Carys už prišla o srdce a schopnosť milovať.
„Nesúď ma pre moje činy, Evie,“ povedala Carys temne. „Musíme byť opatrní. Ak by veľkráli zosadili Salvatora, bol by to začiatok rozpadu celej aliancie upírov.“
„Takže chceš...“ Lukas si nebol istý, ako vetu dokončiť.
„Áno, chcem ich dať dohromady. Ale ako som povedala, ich osudy sú späté s mnohými inými.“
Z tohto budú problémy, uvedomili si Evie s Lukasom. Poriadne. Nikto nechce vidieť Erin na tróne. Ani Salvator, ani jeho kráľovstvo a ani Julius z Pergamonu. Nepriateľ, o ktorom ešte upíri nevedia a ktorý čoskoro povstane.

Erin mala za sebou ďalšie kŕmenie a stonala  u Aislin na operačnom stole.  Budúca lekárka  jej pichla infúziu a dala jej výživové doplnky. Bolesť jej nemala čím utíšiť.
„Isobel vraví, že endorfíny vôbec nebalamutia myseľ,“ dohovárala jej Aislin. „Že len utlmia bolesť. Prečo to aspoň nevyskúšaš?“
Tvrdohlavo pokrútila hlavou. „Isobel a Conor spolu spávajú. Ich uhryznutie spája. Zo mňa by urobilo otroka.“
Ľudská žena smutne sklopila pohľad. „Erin, musím ti niečo povedať.“
Lovkyňa na ňu uprela ubolené oči. „O čo ide?“
Aislin prešla k stolu a premietla na stenu krvný obraz. Erinin krvný obraz. „Už dlhšie si v tvojej krvi všímam zvláštne úkazy. Myslím... myslím, že si chorá.“
„Čo?“ Erin sa napriek slabosti posadila.
Aislin ukázala na malý zhluk šmúh v krvnom obraze. „Toto sem nepatrí. Nie je to žiadny krvný element a keď sa biela krvinka pokúsi to eliminovať... odrazí ju to.“
Erin prižmúrila oči. „Testovala si to?“
„Útočila som už antibiotikami, kyselinami, dokonca aj gama žiarením. Ani sa to nepohlo.“ Vypla premietanie. „Netuším, čo to je, ale je to neaktívne. Tá vec je obalená niečím ako blanou, ktorá ju oddeľuje od prostredia v krvi.“
„Takže  mi neškodí?“
Mykla plecami. „Netuším. Ako človek by som povedala, že je to vírus, ktorý čaká, kedy ho niečo katalyzuje, aby sa prebral.“
Erin sa zhlboka nadýchla. „Retrovírus.“
Aislin mierne zbledla, ale nemalo zmysel klamať. „Správa sa podobne. Ale ešte ti neprepísal DNA, takže to nemôžem s určitosťou povedať. Ani neviem, či je to bunka alebo len element.“
Nuž, aspoň niečo pozitívne. Ale Erin dobre vedela, čo môže retrovírus spôsobiť. „Zabije ma to?“
„To ukáže len čas. Budeme ťa kontrolovať.“
Erin napadlo čosi hrôzostrašné. „Salvator! Salvator pije moju krv, môže sa to preniesť naňho?“
„Práve to ma prekvapilo. Nenápadne som mu vzala vzorku krvi, keď bol naposledy zranený. Upírí organizmus zabije všetky škodliviny z krvi obete, odpusť mi ten výraz. Lenže túto vec nezabil. Vyhodnotil ju ako niečo neškodné.“
„Ale to je dobre, nie? Tým pádom som v bezpečí. Salvator je indikátor.“
„Áno, zatiaľ áno. Ale čo to je?“ Aislin si prehrabla vlasy. „Nikdy som nič podobné nevidela. Čo máš v krvi, Erin?“
Na to ešte niekoľko rokov odpoveď nenašli.

Zoe vošla do Brianovej pracovne a poľutovala ho.  Ešte stále neprekonal traumu z toho vražedného koktejlu, po ktorom mu museli vypumpovať žalúdok. Bol bledší než obvykle a unavene sa krčil za stolom.
„Poučil si sa?“ rypla si.
„Neštvi ma ešte aj ty,“ odvrkol.
„Ach, niekto ma snáď predbehol?“
„Práve som zistil, kde sa nachádza Izabellina inkarnácia.“
„Prerastá ti to cez hlavu, čo?“ Posadila sa oproti nemu.
„Dajme tomu, že starnem. Tak čo ťa ku mne privádza?“
Nasadila vážny výraz. „Pozri, neviem aké sú tvoje zámery so Salvatorovým kráľovstvom, ale toto som zachytila cez chránený kanál. Je to rozhovor veľkráľa Aleca so Salvatorom.“ Podala mu tablet a pustila video.
Brian si ho prehral dvakrát, aby sa nezmýlil. „Skutočne to urobili? Vydierajú ho?“
„Nenazvala by som to vydieraním. Len ho tlačia do rozhodnutia – z Erin kráľovná alebo z neho mŕtvola. Na jeho trón následne v lepšom prípade dosadia Conora, v horšom sa oň strhne boj. Conor mi nepripadá ako nadšenec pre kraľovanie.“
Unavene sa oprel a zaklonil hlavu. „Ešte toto mi chýbalo.“
Zoe si ho pozorne premeriavala. „Viem, že ovládaš kúzlo na pretrhnutie ich puta,“ vyhŕkla.
Brian na ňu vrhol ostražitý pohľad. „Nepopieram.“
„Ale nepomôžeš im.“
Krútil hlavou. „Na to nemám dosť informácií. Za týmto bude niečo viac.“
„Čo chceš robiť?“
Dlho váhal. „Potrebujem názor niekoho nezávislého. Niekoho, kto o temnej strane vie viac než my.“
Zoe sa plesla po čele. „Prosím, nevyslov to.“
„Potrebujeme Treya.“
„Brian, ten chlap je vrah a ešte ho nikto nechytil na dosť dlhý čas, aby sa s ním porozprával. Ani upíri si s ním nevedia rady,“ presviedčala ho.
„Práve preto z neho bude vynikajúci spojenec.“ Uškrnul sa. „Salvator má mocných spojencov. Musím sa mu predsa vyrovnať.“
Zoe mala niekedy pocit, že Brian sám nevie čo chce. „Raz z teba niečo dostanem,“ zamrmlala a odišla. Vôbec nemala chuť zháňať démona ako je Trey.


14 komentářů: