úterý 17. března 2020

Temné lži 13




Rebecca sa nasledujúce ráno dopotácala do jedálne, hlava na prasknutie, na sebe len nočná košieľka, ktorú na seba rozhodne nedostala sama. V ústach mala sucho ako na Sahare a priala si umrieť. Klesla na stoličku a okamžite zložila ťažkú hlavu na dosku stola. Okolo nej už sedeli previnilo sa tváriace kráľovné, ktoré nevyzerali až tak zničene ako ona.


„Mamka ma varovala, aby som nechlastala s inými nesmrteľnými,“ fňukla a strhla sa, keď sa príliš nahlas otvorili dvere, a obetavé služobníctvo jej prinieslo raňajky a akúsi tekutú zmes určenú na opicu. Zapchala si nos a stiahla ju na dva hlty. „Ako sme sa dostali späť?“ Nespomínala si na nič po štvrtom mojite.
„Šofér nás priviezol,“ odvetila Kathrine akosi potichu. „Približne o štvrtej ráno.“
„Drahí bohovia,“ zastonala a zahryzla do prázdneho toastu, aby odskúšala svoj žalúdok. „Už nikdy viac s vami do baru nejdem.“
„Si slabá váha,“ poznamenala Mina. „Nedokázala si ani kráčať po svojich.“
Rebecca na ňu zazrela a kráľovná sa z nejakého dôvodu strhla. „Mala som v sebe aspoň tri litre alkoholu!“ S námahou si podoprela hlavu, aby mohla jesť.
Horšie je, že nedostala šancu premýšľať nad riskantnou metódou, ktorá by im pomohla nadobro lokalizovať Abigail.
Za čo ju len bohovia trestajú?
Do jedálne prišli všetci králi okrem Aleca, a venovali svojim polovičkám vyčítavé pohľady. Ženy výnimočne zvesili tváre.
„Tak? Nejaké slová na úvod?“ dal im šancu Nero, tón vladársky a prenikavý. Rebecce zadunela hlava.
Keď nič neprišlo, kráľ sa posadil k svojej manželke. „A čo takto nám objasniť, prečo sa náš záhradník trasie strachom a rozpráva príbehy o tom, ako mu štyri na mol spité upírky ukradli motorovú pílu? Alebo prečo je spomenutá motorová píla od krvi v Alecových komnatách? Ach, a aby som nezabudol... Prečo je náš brat na ošetrovni s poraneniami od predmetnej píly?!“ Ku koncu zvýšil hlas a Rebecca uvidela hviezdičky.
Potom jej došlo, čo si vypočula.
Kocovina bola hneď zabudnutá. „Čo?!“ Niekto jej poškodil súkromnú magickú nabíjačku?! Bohovia, snáď neprišiel o penis...
Srdce sa jej zovrelo smrteľným strachom o muža, ktorého nedokázala pustiť z hlavy. Alec... je zranený!
„Je v poriadku?!“
„Bude,“ uistil ju Drew. „Dostal päť sáčkov krvi, tie napravia škodu.“
Vydýchla si.
Moment, prečo mu chceli ublížiť? Nechápavo pozrela na kráľovné. Potom zbledla a sípavo sa nadýchla. „Ale nie. Snáď som si nepustila jazyk na prechádzku!“ zvolala porazene a prikryla si tvár dlaňami. Nie, nie, nie! Nemala už dosť poníženia?
Mina sa jej jemne dotkla, v očiach slzy. „Je mi to tak ľúto, Rebecca. Bolo to kvôli mne.“ Kvôli nej ju Alec opustil.
Rebecca vstala, neschopná čeliť tej ľútosti. „Nie, nebolo a táto vec musí zostať zabudnutá!“
Všetky pohľady sa sústredili na ňu, niektoré nechápavé. Zúfalo hľadala únikovú cestu, ale dvere sa v tej chvíli rozrazili a nadmieru vytočený piaty kráľ nakráčal dnu ako boh pomsty, na oblečení stále krv.
Rebecca pocítila reálny strach, čo sa jej od nadobudnutia síl ešte nestalo. Srdce jej dokonca vynechalo niekoľko úderov, keď sa na ňu upreli tie nekonečne modré oči. „Ty,“ povedal zadýchane. „Ty si na mňa poslala tie... šibnuté! S pílou!“ obvinil ju.
„Neposlala! Bola som mimo!“ bránila sa.
„Potvrdzujem, omdlela už na ceste domov,“ ozvala sa Lena.
Štyria králi len skákali pohľadmi z Rebeccy na Aleca a svoje manželky.
„Chceli mi odrezať penis!“ jačal ďalej.
„No to je strašné, prišiel by si o všetky mozgové bunky!“ vybuchla dlho potlačovaným hnevom.
„Už nemáš ani odvahu prísť si to so mnou vybaviť osobne?! Musíš posielať tie...“ Zazrel na kráľovné. „Potvory?!“
Rozhodila rukami. „A čo by som si s tebou mala prísť vybaviť?! Nestojíš mi ani za zlomený necht, Alec! A rozhodne mi nestojíš za túto kocovinu!“
Urobil dva kroky smerom k nej, hnev z neho priam sršal. „Čo si im povedala, hm?! Toto bol tvoj plán? Poštvať nás proti sebe?!“
Tentoraz zúrivosť pohltila ju. „Plán?! Nie všetci sme zbabelci s dvoma tvárami, profesor!“ posledné slovo doslova vypľula. „Bola som na mol! Nemôžem za to, že na rozdiel od teba sú schopné súcitu!“
Prehrabol si vlasy. „Akého súcitu? Boli tak naliate, že si nepamätali ani svoje meno!“
„A predsa vedeli, že to, čo si urobil bolo barbarské!“ bránila previnilé kráľovné.
„Čo som urobil?! Pripomeňme si, že si mi nespomenula ten drobný detail o svojej nesmrteľnosti!“ obvinil ju.
„A ty si zabudol na ešte drobnejší detail, že si kráľom všetkých upírov!“ opáčila okamžite. „Ale nie, to ti nestačilo! Nechal si mi list, debil! S účtom k prsteňu!“
Nero nechápavo pozrel na Kathrine, ale namiesto vysvetlenia dostal len neistý pohľad. Mina prešla k Justinovi a preplietla im prsty. Pukalo jej srdce, že zatiaľ čo ona si užívala život v paláci, tešila sa z korunovácie, Rebecca niekde plakala nad stratenou láskou.
„Chcel som, aby si bola zabezpečená!“
Hystericky sa zasmiala. „Ak ti to ešte nedošlo, somár, nebola som s tebou kvôli peniazom! Stačila by mi aj chatka s latrínou! Tento tvoj palác, zlatá stolička a koruna, ktorej hodnota prevýši hrubý domáci produkt Somálska, sú mi výsostne ukradnuté!“
„Nemal som na výber! Myslel som si, že si človek! Čo som mal robiť? Povedať svojmu bratovi, že som bol prvý a musí svoju lásku vykopnúť na ulicu?!“
„Nie, pretože tvoj brat o ňu bojoval! Ty si utiekol! On sa kvôli nej postavil vám všetkým! Ty si si zbalil kufre! On bol ochotný vzdať sa trónu! Ty si ani nemal gule povedať mi do očí, že nie som dosť dobrá!“
Na to nemal odpoveď. Pravdou je, že skutočne nebojoval. Nedokázal to. Nedokázal ju zatiahnuť do vopred prehratého boja s proroctvom, ktoré sa napĺňalo aj bez pričinenia bratov. Čo ak by sa jej niečo stalo? Čo ak je osud taký silný, že by ju odstránil z cesty, aby mohol mať po svojom boku kráľovnú z ešte neobsadeného druhu? To by neprežil.
Rebecca sa v náhlom tichu nadýchla a potlačila slzy. „Opustil si ma, Alec. Taká je skutočnosť. Mojím jediným cieľom je nájsť Abigail a nikdy viac neuvidieť tvoju tvár.“ Objala sa rukami.
Alec privrel oči. Môžu túto katastrofu ešte niekedy napraviť?
„Boli spolu dávno pred nami,“ povedala Mina po chvíli so stiahnutým hrdlom. „Pred proroctvom. Chceli sa vziať.“ Smrkla.
Dario sa predral k zničenej Rebecce, osamotene stojacej pri okne. Nadvihol jej bradu, aby mu pozrela do očí. „Je to pravda?“
Porazene prikývla.
„Dievčatko, prečo si nám nič nepovedala?“ opýtal sa nežne. „Keby sme to vedeli...“
„Nikdy by ste za mnou neprišli a Abby by bola stratená,“ dokončila rýchlo. „Aj keď tomu asi neuveríte, neprišla som si po pomstu. Chcem jej pomôcť. Ale moja moc je tak nestála...“
Mocný veľkráľ ju objal ako dieťa a držal ju pri sebe, kým potichučky plakala. Alecovi venoval len obviňujúci pohľad. „Môžeš nám to vysvetliť?“ zavrčal na brata.
Keď sa nemal k reči, Lena ho ochotne zastúpila. „Spoznali sa ako študentka a profesor v časoch, keď Alec viedol historický inštitút. Po celý čas čo ste si mysleli, že cestuje po svete, v skutočnosti učil históriu v Ríme.“
Rebecca si zotrela slzy. Bolo bolestivé počuť ten príbeh nahlas.
„Žili spolu,“ dodala Angelica. „Alec ju dokonca požiadal o ruku. A keď sa objavila Mina a proroctvo...“ nedokončila.
Vládkyňa jesene vďačne pozrela na Daria a odtiahla sa. „Obaja sme hrali divadielko. Asi sme si to zaslúžili,“ povedala nezaujato.
„Nie!“ vyhlásila Kathrine. „Nikto si to nezaslúži.“
„Prečo si nám to nepovedal?“ vytkol Nero mĺkvemu Alecovi. „Mohli sme niečo vymyslieť.“
Upír si odfrkol. „My? Pripomeňme si, že tamten,“ ukázal na Daria, „bol neustále zavretý vo svojich komnatách s pradávnou biblickou mocou, neschopný nám povedať, že svoju ex premenil na upírku, a Drew spriadal plány na útek! Sotva sme si dokázali prísť na meno. Ani by ste okom nemihli!“
Rebecca si stisla koreň nosa. Tento rozhovor nikam nepovedie. „Viem ako nájsť Abby,“ povedala s privretými očami. Toľko k jej dileme medzi životom a smrťou.
Okamžite si získala plnú pozornosť.
„Existuje istá forma mágie, ktorá by mi mohla umožniť nadviazať s ňou spojenie,“ objasnila.
„Nemysli si, že tento rozhovor sa skončil,“ povedal Alec vážne a prekrížil si ruky na hrudi.
„A čo by si ešte chcel preberať?“ vzdychla ironicky. „Ty si klamal, ja som klamala. Ty si debil, ja obeť. Vec vyriešená. Len čo nájdem vašu sestru, zbavím sa tvojej prítomnosti a všetci budeme šťastní až naveky.“
„Nezabudla si na jednu drobnosť?“ škodoradostne sa usmial a prepálil ju pohľadom. „Potrebuješ ma.“
Očervenela ako paprika. „Vážne? Toto chceš preberať?“ Rozhodila rukami. „Fajn. Nepotrebujem teba. Potrebujem kohokoľvek s penisom, alternatívne vibrátor. Zdrojom mojej moci nie je tvoje egoistické Veličenstvo, ale sex, Alec. Zhodou okolností si však bol prítomný, keď som na to prišla. Môžeme sa vrátiť späť k faktu, že viem ako nájsť vašu celé mesiace nezvestnú sestru?“
Zúčastnení členovia rodiny na nich len civeli s otvorenými ústami. Zdá sa, že v opitosti predsa len neprezradila všetko.
Alec zafučal ako býk a pretláčal sa s ňou pohľadom. „Ak sa ťa niekto dotkne, zabijem ho!“ oznámil nebezpečne potichu. „Pomaly. Bolestivo.“
Uškrnula sa. „Nie som tvoja poddaná, Alec. A buď si istý, že nie si jediný, kto ovláda techniky pomalej... bolestivej... smrti.“ Ako hovorila, miestnosť začali obrastať jedovaté rastliny.
Kráľ zdvihol dlane a jediným zábleskom mágie ich zabil. Rebecca v sebe hromadila mágiu, ale Kathrine sa postavila do jej zorného uhla a zovrela jej obe dlane. „Rebecca, nie,“ prosila ju. „Povedz nám viac o tej novej metóde k nájdeniu Abby,“ pokúšala sa ju priviesť na iné myšlienky.
Vládkyňa sa upokojila a venovala jej o niečo miernejší pohľad.
Správne.
Abigail.
Preto je tu.
Nie aby zabila toho debila.
Nateraz.
„Ide o veľmi nestálu mágiu,“ začala. „Predtým som ju nemohla použiť, lebo som nemala dosť sily. Teraz už však poznám jej zdroj a nič mi nebráni.“
„Ako ten proces prebieha?“
Preglgla. „Budem potrebovať krv všetkých jej žijúcich príbuzných.“ Kývla bratom. „DNA v nej by ma mohla naviesť k Abby, aj keď má iného otca.“
Mina ohromene urobila krok vpred. „Ty dokážeš vystopovať samotnú DNA?“
Prikývla. „Vlastne vnímam nukleotidové väzby,“ objasnila. „Všetko čo je na báze uhlíku s dvojzávitnicou.“
Kathrine sa nadšene usmiala. „S akou presnosťou budeš vedieť lokalizovať Abby?“
„Vlastne je to trochu zložitejšie. Zvládnem sa napojiť na jej myseľ, prepojím naše telá. Je na nej, aby mi dala najavo čo sa deje. Ak nie je zavretá v atómovom kryte, mala by byť schopná popísať mi jej polohu, prípadne hrozby naokolo.“
„Abby bude psychicky na dne, možno pološialená,“ obávala sa Angelica. „Už predtým bola nestála. Teraz je celé týždne v rukách šialenca a vraha.“
Prečo ju všetci tak podceňujú? Rebecce to začínalo liezť na nervy. „Som si istá, že nájdeme spoločnú reč. Zatiaľ vieme, že žije a netrpí.“
„V niečom je háčik,“ ozval sa Alec temne. „Toto nie je bezpečná mágia.“
Sakra, nespoznal že je nesmrteľná, ale polopravdu odhalí do minúty! Už zase mala potrebu ho zaškrtiť. Odkašľala si. „Nie je,“ priznala. „Ale je efektívna.“
„Aké sú riziká, Rebecca?“ vrčal.
Zovrela pery. Videla, že keby neodpovedala jemu, budú na ňu tlačiť králi aj kráľovné. „Kolísanie moci ma môže zabiť,“ precedila pomedzi zuby.
„Nie! Zakazujem,“ rozhodol Alec okamžite.
Prižmúrila naňho oči. „Zakazuješ? Miláčik, ale ja nie som tvoja poddaná. Vlastne som si istá, že mám viac moci než celé tvoje kráľovstvo. Už si ma raz pre svoju rodinu obetoval. Netvár sa, že teraz je to pre teba dilema.“
To bola rana priamo do srdca, po ktorej sa zapotácal. Alec ju zdrapol za boky a zatriasol ňou. „Si moja, Rebecca! A ja ti nedovolím riskovať!“ Krátko, takmer násilne ju pobozkal a odkráčal zo sály s tresnutím dverí.
„Na to by som sa pozrela!“ zakričala za ním rozzúrene.
Len čo zmizol, miestnosť sa ponorila do trápneho ticha. Ostatní králi nevedeli, ako sa zachovať, a kráľovné jej len venovali ľútostivé pohľady.
Rebecca prešla k stolu a natlačila si do úst palacinku, aby sa upokojila a nezničila od zúrivosti celé Taliansko. „Keď mu nabudúce budete chcieť odrezať penis, aspoň sa uistite, že nemáte svedkov,“ povedala rozčarovaným ženám a tiež odišla.

12 komentářů: