pondělí 25. května 2020

Spisovateľské bloky, alebo "keď kopú múzy"





Ahoj všetci!

Keďže sa mi zdá, že je tu trochu prázdno, pretože sa nové kapitoly objavujú len dvakrát týždenne, rozhodla som sa, že sem občas pribudne aj moje osobné bľabotanie a sťažovanie. Len tak, aby sa mohli zabaviť aj iní :-)

Pre tých, ktorí sa k sérii dostali až v neskoršom období, rada by som ustanovila, že prvá poviedka (Temný záblesk) sa objavila takmer pred ôsmymi rokmi a odvtedy sa veľa zmenilo. V prvom rade som sa naučila, že odseky sa dajú robiť inak, než medzerníkom (ja viem, objav rovný objavu Ameriky!) a že ma absolútne minula gramatika písania čiarok (všetky slovenčinárky, prosím odpusťte).

Takže ako to za tých osem rokov vyzeralo s písaním? Narazila som na predstavu iných ľudí, že keď niekto píše poviedky/knihy a pod., je to niečo ako – každý večer si sadnem k počítaču a napíšem kapitolu-dve. Och, kiež by! Nič by mi neurobilo väčšiu radosť, ale ľudský mozog je podivná vec. Keď sa zatne, dej sa nepohne aj niekoľko mesiacov (osobný rekord – päť mesiacov).



Ja osobne mám len dva extrémy – píšem ako blázon, alebo svoje poviedky nemôžem ani vidieť. Nič medzi tým. Samozrejme, inšpirácia prichádza v absolútne ideálnych momentoch – počas skúškového obdobia, týždeň pred deadlinom bakalárky/diplomky, v práci, alebo keď mám šesťhodinové okno na spánok medzi smenami. A ako to múzy vymysleli v období karantény? Nie, žiadne písanie počas dňa. Inšpirácia prichádza medzi druhou a šiestou hodinou rannou. Prakticky 2/3 Znovuzrodenej temnoty boli napísané pod rúškom noci. A potom mi niekto nadáva, že som lenivá keď spím do tretej poobede!

Samozrejme, je milión ďalších faktorov ovplyvňujúcich motiváciu písať. Emocionálny stav, stimulácia okolia, alebo hoci aj spokojnosť s obedom. A teraz si pohovorme o karme, ktorá trvá na tom, že mi všetko sťaží. Určite nie som jediná, ktorej mozog lepšie pracuje po poháriku vína. Viete ako krásne sa vymýšľa dej s alkoholovou masážou závitov? Samozrejme, nie som alkoholik. Tiež na alkohol nemám peniaze, takže sa musím uspokojiť s fľašou mesačne. Nie som snáď náročná, alebo áno?

Ako zasiahla karma? Nie, tých milión problémov, ktoré ma stoja nemalé peniaze a najnovšie aj výlet pod nôž (teda podľa googla pod ihlu o veľkosti Jupitera s nožom a kamerou vnútri, ktorá mi bude vrazená do lebky) nestačí, ja musím dostať ešte aj reakciu na alkohol!

Na alkohol!

 

 

Kto z vás trpí rovnakým problémom? Bolo mi povedané, že histamínová intolerancia sa prejavuje len na niektoré jedlá/nápoje, nie na všetky. Rajčiny aj čokoládu zvládam jesť na kilá (ak by som prišla aj o tú čokoládu, asi si podrežem žily), ale akonáhle zacítim alkohol, ide mi rozhodiť pľúca. A strach z udusenia celkom slušne zabije motiváciu písať.

Poďakujme však bohom medicíny, ktorí priniesli riešenie aj na tento problém (super drahé riešenie). Jedna malá pilulka 15 minút pred pohárikom a život je znovu krásny. Problém je, že čo pilulka, to prakticky euro, takže každý pohárik sa slušne predraží.

Samozrejme, asi som svoje problémy zveličila. Stále zvládam (viac-menej) plne fungovať, čo mnohým nebolo dopriate. Len som chcela priblížiť, ako to v mojej hlave vyzerá, keď mám písať. Nie je to každodenná záležitosť, nie je to strojové ťukanie do klávesnice a vždy píšem niekoľko príbehov súčasne, aby sa mi nezhnusili. Variabilita je potrebná. Preto ma prosím ospravedlňte, ak sa niekedy objavia výpadky. Plus, keďže za písanie nie som platená, priority sú často inde, než v mojom počítači :-(

 


 

Toľko k dnešnému bľabotaniu. Rada si prečítam komentáre, ak vás niečo zaujalo.

Prajem vám všetkým krásny deň a pokojný týždeň 😊

Alexa


P.S.: viem, že minimálne polovica z vás si priblížila záber na obrazovku za pohárikom :D


36 komentářů:

  1. Fúú, keď sa darí, tak sa darí, ale ja som vďačná za každé jedno písmenko :) a myslím, že by sa mi tieto príbehy páčili aj v papierovej forme, ak by niekedy k tomu prišlo :) ďakujem za tie úžasné príbehy :)

    OdpovědětVymazat
  2. No ono moc pomože ked sa človek o starosti s niekým podelí.Pozitívne mozno je,ze v tom nie si sama.Ale projem veĺa napadov na tvoje skvelé poviedky.Takze vdaka

    OdpovědětVymazat
  3. Blabotanie je pre mňa super vyčistím si hlavu a môžem fungovať aj ďalej. A ak máš rada čokolády, super ja ju používam v prácu ako lepidlo na ústa pri "inteligentných " sťažovateloch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ty, ale to je geniálny nápad! idem si nakúpiť kilá čokolády do práce!:D

      Vymazat
  4. Mne sa tiež najlepšie učí/riešia zadania o druhej až šiestej nadránom, takže to dobre poznám 😄. Držím palce pri písaní 😊

    OdpovědětVymazat
  5. Wau. Toto bolo super. Som rada, že ste sa podelili o trochu súkromia. Držím palce vo všetkých problémoch. Ako slovenčinárka hovorím, čiarky sú smrť. S tým si netreba lámať hlavu. Permanentne ich dám aj ja o pár menej alebo viac. 😅 A ani som si nevšimla nejaké chybné, keďže som zažraná do deja.😊😊 Dúfam, že sa múza poučí a v noci bude spať a začne kopať, keď má. 😁 Ďakujem za nahliadnutie do súkromia a teším sa na ďalšie príbehy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf, tak to mi odľahlo že nezvyšujem slovenčinárkam tlak:D a že od tých chýb aspoň odpúta dej:D

      Vymazat
  6. Blabotanie je fajn. Vyčistiť hlavu od nadbytočných myšlienok vždy pomôže. Pozastavila som sa pri tej ihle veľkosti Jupitera. Prajem veľa síl a skoré uzdravenie. GabiM

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za náhled. Obdivuji tvou tvorbu. Stvořila jsi úžasný svět. Přeji hodně štěstí a inspirace na další roky. Denisa

    OdpovědětVymazat
  8. Zdravím,je super že píšete tak úžasné knížky,i když jak sama píšete inspirace přijdou až v noci. Obdivuji Vaší tvorbu jste úžasná v tomhle opravdu. Jsem ráda za každou kapitolu. Jste úžasná co jste dokázala vytvořit.
    Jinak zkuste místo vína čokoládu já to tak mám. Jsem závislá na čokoládě.😀😀
    Přeju hodně štěstí a moc děkuji.😘😘

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Alexa, prajem ti nech ti to ďalej píše. Som závislá na tvojich príbehoch. Víno veľmi nemusím a s čokoládou, by som nemala preháňať. Aj ja patrím k sovám, škoda, že vstávam o 4 ráno do roboty. Najlepšie sa mi spí v čase, keď musím vstávať... Veľa zdravia a pekný deň prajem ❤

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Alexa, tvoje bľabotanie je vítané je to také nakuknutie ako vy spisovateľky tvoríte svety v ktorých sa mi na tu chvíľu kým čítame ocitáme, to čo je pre nás pri jednej kapitola napríklad 5 minút, u vás to môže byť aj 20x viac... Takže veľa síl. To vínko závidím no ako tehotná som teraz na nule... 😉
    Denisa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ach, tak to máš ťažšie než ja:( tam ani pilulka nezaberie... ale keď príde čas, to ti len bude chutiť:D

      Vymazat
  11. Niekedy to človek zo seba jednoducho musí dostať a posťažovať sa, vykričať sa a potom ísť ďalej

    OdpovědětVymazat
  12. Alexa, děkuji za nahlédnutí pod ruce a do hlavy Spisovatele. �� Chtěla bych zvládat umění ovládnout mozek, aby mi též nešrotoval ve dvě hodiny ráno a já se mohla v klidu vyspat na vstávačku v 6. hod. Bez dobrého vínka si některé večery nedokážu představit. Drž se! Děkuji moc za krásné příběhy, které vždy spraví den i náladu.
    Krásné dny
    Tinka

    OdpovědětVymazat
  13. Alex, moc děkuji za sondu 😁. Obrázek jsem zvětšila ale nic neprecetla😏😄, rozmazané.Lepší snímek by to chtělo 😀. Vůbec se nedivím, že příběhy zboznujes nebo nenávidís. A tak si najdi něco jiného místo vína, a když to bude tekutá čokoláda, taky dobře ne? To čemu říkáš karma, já říkám Murphyho zákony. Já jsem sova a špatně se vstává ve 4 když ještě v jednu nespíš. Tvé příběhy se mi čtou samy a těším na každou další kapitolu a knihu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. haha, takže som to dobre rozmazala:D proud of myself.
      bože môj, tekutá čokoláda, to je ako tvrdé drogy. ak raz začnem, nebudem mať síl prestať:D

      Vymazat
  14. Asi si někdo zaklepe na čelo, ale mě nejlepší nápady na texty (ještě v práci) napadly na wc. Takže opravdu se už nedivím ničemu.
    Děkuji za tvé příběhy, protože tohle vymyslet je umění. Držím moc palce!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ach, ja si na wc trénujem dialógy, takže poznám:D

      Vymazat
  15. Keď ide o tvoje príbehy... teba kope muza nadránom a ja si ich rada čítam nadránom, snívam, vzdychám, sen tam roním aj slzičky... Do toho ten môj zo spania zachrochce... Hmmm 😀 ... Raz som mu tak jemne nakukla do pusinky či mu ešte nedorástli špičáky...nato vyvalil oči povedal pár neromantických fráz otočil kukuč opačným smerom...ach jáj... Snívať je krásne😇...MAYA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PS:milujem tvoj štýl pisania, tie nečakané zvraty....

      Vymazat
  16. Ďakujem, nie len za príbehy ale aj za nahliadnutie ako vznikajú 🙂, ja tiež nespím nadránom síce je to kvôli drobcovi tak si rada niečo dobré prečítam kým on spí...na mne 😆

    OdpovědětVymazat
  17. Mila Alexa, Tvoj talent je neskutocny a pre mna to bola tazka zavislost, ked som Ta zacala citat niekedy v Januari.Pravidelne sa budievam nad ranom a nemozem zaspat,takze som citala Tvoje poviedky tiez okolo 4 tej rano...Drzim Ti palce nech Ti chodi ,co najviac inspiracie...ci uz s dobrym vinkom alebo cokoladou..budem sa celmi tesit na Tvoje... nove pribehy....����

    OdpovědětVymazat
  18. Děkuji za tvé příběhy, jsou naprosto úchvatné. Máš neuvěřitelnou fantazii a talent "hodit to na papír". Hlavně se drž a dej se do pořádku. Budeme v myšlenkách s Tebou.

    OdpovědětVymazat
  19. :))) taky jsem zkusila studovat text :) bohuzel to nevyslo :)))

    OdpovědětVymazat
  20. My "osvietené" slovenčinárky sme povznesené na čiarky, keď sa začítame do skvelého textu, ktorý ty ovládaš :-)... vďaka za všetky skvelé príbehy :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ďakujem, hneď mi je ľahšie na duši:) ja vždy dostávam malé infarkty, keď si už nespomeniem ako správne oddeliť vetu:D

      Vymazat
  21. Alexa tvoje príbehy to je ako pohladenie na duši 🥰 ty máš takú super veľkú fantáziu tvoje knihy sú proste úžasné 💖💖💖. Prajem ti všetko dobre a čo najskôr sa uzdrav. Ja viem čo to je keď z ničoho nič príde choroba jeden deň si v pohode a a zrazu bum 💥 a je to tu. Taktiež ďakujem za náhľad do toho ako píšeš. Ďakujem 😍🥰😍

    OdpovědětVymazat
  22. Ahojky, nahlédnutí do tvé mysli bylo velmi poučné. Myslím, že spoustě lidí vůbec nedochází kolik úsilí a práce za těmi nádhernými příběhy, co tu čtu ,je. Držím palce ať se stále daří, poněvadž se vždy velmi těším na každou novou kapitolu. Je to skvělý svět, jež jsi zde stvořila. Moc , moc za to děkuji.

    OdpovědětVymazat
  23. Alex, moc děkuji za nahlédnutí do soukromí i do tvorby tvých úžasných příběhů ☺. S noční múzou mám své zkušenosti... při psaní bakalářky i diplomky mě ty nejlepší části vzdycky napadaly před spaním a pokud jsem si je hned nezapsala, tak jsem je zapomněla. Takže jsem šla spát v deset a ještě ve dvě jsem odbíhala k ntb...a ráno vstávat v pět do práce ... kam se na mě hrabaly zombie 😁. Moc obdivuji tvou fantazii a přeju hlavně plno síly, elánu a inspirace ☺.

    OdpovědětVymazat
  24. Alex, díky za moc za všechny úžasné příběhy. Jsou nádherné a moc ráda bych je měla i v tištěné podobě na čestném místě v mojí knihovně. Pořád doufám, že jednou budou vytištěny a koupím si je v prodejně :-). Máš úžasnou fantazii a ohromný talent to dát do písemné formy. Tvoje příběhy mají děj a spád, který mě chytí tak, že zapomínám na čas a ptačí zpěv mi připomene, že je nový den:-). Sama vím, že zdraví není stálice a moc ti přeji, aby všechno bylo v pořádku. Těším se na další příběhy.

    OdpovědětVymazat
  25. Tvůj boj k počítačem mi něco připomíná. Já si s ním dokonce povídám a někdy se s ním i hádám. Jinak moc děkuji za všechny příběhy, jsou super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. počítač, pračka, topinkovač, vodovodná batéria... rozhovor sa dá viesť prakticky so všetkým, keď má človek svoj deň:D:D:D

      Vymazat