neděle 21. března 2021

Vykúpenie z temnoty 2

 



Carys sa uvoľnene nadýchla jarného vzduchu a klesla na lavičku v parku. Na ihrisku pred ňou sa hral kŕdeľ detí. Usmiala sa na ne a z kabelky vytiahla knihu, aby sa zabavila. Ešte nikdy nemala taký pokojný život ako posledné tri mesiace. Ako opadol stres, dokonca sa jej podarilo pribrať a zakryť vyčnievajúce kosti. Navštívila kúpele, masážne salóny, šla aj na manikúru! Je neskutočne uvoľňujúce nemusieť si strihať nechty, aby sa za nimi nezachytávala krv.


Bola by niečo urobila aj s vlasmi, ale tie aj tak maskuje kúzlami. Drake už síce vie, že prebrala jeho moc aby mohla cestovať v čase, ale stále pred ním musí mierne upravovať svoj výzor, aby nespoznal jej tvár. Príliš sa naňho podobá. Nezdedila síce jeho čierne vlasy, ale ako jeho dcéra má neprirodzene šarlátovú hrivu, tak ako má on krídla.

Vážne by ju zaujímalo, čo za gény sa to v nej skrížili, že dopadla takto.

Možno by budúci týždeň mohla vyskúšať kurzy varenia. Doteraz zvládla len palacinky, špagety a zaliať instantnú polievku a všetci zamestnanci donáškových služieb už poznajú jej adresu.

Áno, rozhodne to chce začať variť.

Jarný vánok k nej doniesol vôňu rozkvitnutých kríkov. Znovu sa nadýchla a presne vtedy jej pokoj skončil. Na lavičku k nej si prisadol Ninja.

Okamžite ju prepadla hrôza. Kútikom oka pozrela na ihrisko, ale deti sa naďalej hrali.

„Čo tu chceš?“ prskla naňho a odložila knihu.

„Aj ja ťa rád vidím, Carys. Ako si sa posledné mesiace mala?“ odpovedal pokojne a oprel sa.

„Ako si ma vôbec našiel? A naozaj si myslíš, že je zdravé prísť v tomto outfite na detské ihrisko?“ ukázala na jeho prestrojenie.

Mávol rukou. „Len pokojne. Smrteľníci vidia ilúziu náhodného človeka. Nie som amatér.“

Znovu skontrolovala ihrisko. „Vypadni! Toto je moja doména a nechcem tu žiadnych nesmrteľných!“

Zvedavo na ňu pozrel. „Prečo to napätie?“

Zhlboka sa nadýchla, ale absolútne ju to neupokojilo. „Ninja, prosím. Ak potrebuješ s niečím pomôcť, prídem za tebou, ale už odíď!“

Zamrzelo ho, že ho tak zapálene odháňa. Myslel si, že ho aspoň trochu začala akceptovať. „Neprišiel som ťa znovu zatiahnuť do toho kolotoča, Carys. Len chcem vedieť, ako sa máš.“

„Mami, mami!“ zakričalo akési dieťa a ona celá zbledla. „Mami, Jasper ma pozval na víkend k nim domov,“ pokračovalo dieťa a Ninjovi došlo, že... to hovorí na Carys. Asi desaťročný čiernovlasý chlapček k nej pribehol a zovrel jej predlaktie.

Ninja zabudol dýchať. Tá podoba...

Carys sa prinútila tváriť normálne. Otočila sa k chlapcovi.

„Môžem? Prosím, prosím! Budeme hrať hry na jeho novej PlayStation!“

Carys sa usmiala a napriek všetkému to bol úprimný úsmev plný lásky. „Ak si v piatok urobíš úlohy, môžeš. Ale v nedeľu ráno si ťa prídem vyzdvihnúť.“

Malý nadšene prikyvoval. „Ďakujem, mami!“ Dal jej rýchly bozk na líce a vrátil sa medzi ostatné deti, aby kamarátovi zreferoval dobrú správu.

Carys porazene privrela oči a nedokázala sa pozrieť na Ninju. Musel by byť slepý a sprostý, aby mu nedošlo, o aké dieťa ide.

Chvíľu sedeli v tichu. Chlapček našťastie nepostrehol, že jeho mama je kúsok od nervového zrútenia.

„Prosím, nesúď ma,“ prehovorila nakoniec jemne.

Ninja predýchaval novú informáciu, že Julius splodil potomka, o ktorom rozhodne nemohol vedieť, čo je malý zázrak sám o sebe.

„Volá sa Kaden.“

Ninja konečne našiel reč. „Ako?“

Carys pohľadom sledovala svojho syna. „Nemysli si, že som chcela otehotnieť. Bola to pekelná náhoda.“

Ako môže byť dieťa náhoda po nechránenom sexe?

Carys pochopila smerovanie jeho myšlienok. „Keď som prišla z budúcnosti a zabránila svojmu narodeniu, stala som sa paradoxom a vymazala samu seba z existencie. Myslela som si, že v takom stave nemôžem otehotnieť. Príroda mi dokázala opak. Odvtedy som pila antikoncepčný odvar.“

„A Juliusovi nebolo divné, že sa zväčšuješ?“ zvládol konečne viac než jednoslovnú vetu.

„Prvé mesiace som to nespozorovala ani ja. Vtedy sme sa tak často nestretávali a keď mi všetko došlo, nevideli sme sa ďalšie tri mesiace. Moje tehotenstvo trvalo len päť,“ objasnila mu.

Päť mesiacov nie je pri nesmrteľných nič neobvyklé. A čím mocnejší, tým sa doba skracuje. Keďže sú obaja kríženci, môže byť rada, že to bolo až päť. Viacerí démoni to zvládajú za tri a pol.

Ninja bol rád, že sedí, pretože posledné minúty ho dostali do kolien.

Carys porodila Juliusovi syna!

Toto nezvládne! Otváral a zatváral oči, akoby čakal, kedy sa znovu prebudí.

„Ninja, pre všetko dobré na svete ťa prosím, neprezraď to nikomu,“ smrkla Carys a pery sa jej triasli. „Je to dobrý chlapec. Nemôže byť utláčaný len pre to, kto bol jeho otec.“ Oči sa jej zaplnili slzami.

Môže snáď odmietnuť jej prosbu? Už chápal, čo mu Opal chcela naznačiť. Po celý čas to vedela! Mal chuť ju zaškrtiť!

Mal pocit, akoby zabehol maratón. Vysilene sa oprel a hľadel do neba. Ešte šťastie, že to tam teraz vedie. Čo sa ku Carys stále nedonieslo a radšej by sa ani nemalo.

Carys s láskou pozrela na svojho chlapca na hojdačkách. Každý pohľad naňho jej pripomenul Juliusa, pretože ten chlapec je jeho minikópia. Aj čo sa moci týka. Nielenže podedil Juliusove sily, primiešali sa do toho aj Carysine.

Tak dlho ho ukrývala pred svetom a svet pred ním...

„Nič proti tvojmu rozhodnutiu, ale prečo si nešla na...“ nemohol dokončiť.

Carys sa neurazila, pretože otázku nepoložil vyčítavo, len zvedavo. A úprimne, bola celkom oprávnená. „Potrat?“ To slovo ju dávno prestalo desiť. Schúlila sa do klbka a nespúšťala oči z ihriska. „Šla. Bola to prvá vec, ktorá ma hnala vpred, len čo som uvidela dve čiarky na teste,“ priznala. „Už som sedela na koze, pripravená na zákrok, keď prišla sestrička a ospravedlnila sa, že doktor bude chvíľu meškať. Len čo prišiel, vyzeral zničene a poprosil ma o päť minút, než začneme. Vytiahla som z neho, čo sa stalo. Bol zavolaný na sálu, kde došlo ku komplikácii. Matka začala krvácať a nemohli zachrániť ju aj dieťa. Dali jej na výber a hádaj, čo si vybrala?“

Nemusel ani hádať. „Dieťa.“

Carys prikývla. „Upadla do kómy a lekári dali dieťa do náručia zlomeného otca.“

Kam sa tým príbehom chce dostať? Čakal, čo povie ďalej.

„Nemohla som to urobiť. Tá matka čelila smrti, ale aj tak si vybrala to malé v nej. Moja vlastná matka za mňa bojovala celý svoj život. Život vo mne sa nemal ako brániť a ja som ho chcela zabiť len pre to, čo urobil jeho otec, akoby plod niesol zodpovednosť.“ Zotrela si slzu trpkosti. „Vedela som, že sa oňho zvládnem postarať. A keďže voči mne boli anjeli slepí, nemali to ako zistiť. Zliezla som teda z kozy, poďakovala doktorovi, poslala ho dať si niečo sladké a dohodla som si prehliadku na iný deň, spolu so sonom a konzultáciou. Cestou som sa zastavila na susednom oddelení a prebrala tú ženu z kómy.“

Ninja sa odvážil pozrieť na Kadena. Chlapec sa usmieval a nelíšil sa od ostatných nevinných, ukričaných detí okolo neho. Narodil sa ako kríženec a syn zločinca, ale vďaka Carys má detstvo, aké väčšine démonov nie je dopriate.

Julius nikdy pokojný život nemal. Démoni, ako kríženci viacerých rás, boli donedávna považovaní za spodinu spoločnosti a nikto sa k nim nepriznával. Zatiaľ čo ostatní nesmrteľní sa spájali do celkov a pomáhali si, démonov nikto nechcel. Živorili a umierali. Pre Juliusa si však osud pripravil niečo horšie. Bol odchytený inkvizítormi – skupinou ľudí odhodlanou vyhladiť nesmrteľných. V stredoveku, keď ich plne podporoval Vatikán, na ňom robili pokusy. Potrebovali o svojich nepriateľoch vedieť viac, keďže sú odolnejší, rýchlo sa im hoja rany a sú silnejší. Juliusa podrobili najkrutejším a najponižujúcejším aktom, akých boli schopní. Trápili ho viac než dekádu a dali si dobrý pozor, aby neumrel. Nikto netuší ako im nakoniec ušiel, ale takýto zážitok zmení každého a on nemal ostatných v láske ani predtým. Odvtedy zhromažďoval démonov, plánoval, kradol moc a vzdelával sa, aby keď príde čas, zlomil svet, ľudí a aj nesmrteľných.

Nemal k tomu ďaleko. Vďaka nakradnutej moci bol takmer nezničiteľný. Nesmrteľní nakoniec vypátrali jeho brloh a zničili ho, ale on utiekol aj s niekoľkými démonmi. Porazený bol až počas námornej bitky o niekoľko mesiacov neskôr, keď sa pokúsil obsadiť Hyperboreu, dávny domov nesmrteľných a neskutočne vyspelý kontinent, z ktorého boli vyhnaní pred viac než desiatimi miléniami.

Bol by vyhral, keby Ninja násilne neprebral velenie v nebi a neposlal anjelov do boja. Juliusa zabil spolu s Carys na móle prastarého kontinentu.

„Vie chlapec... o ňom?“

Carys si vzdychla. Ako by mohla povedať dieťaťu, že jeho otec je zločinec, s ktorým bola len preto, aby ho mohla zabiť? „Vie, že je kríženec, ale nikdy som mu neprezradila nič o Juliusovi.“

„A on sa nepýtal?“

Ale áno. A lámalo jej to srdce. „Povedala so mu, že jeho otec umrel v boji proti inkvizítorom skôr, než sa narodil.“

To je veľmi milosrdná lož. Ninjovi bolo stále špatne z celej situácie. Carys bola tiež kôpka nervov a nevedela, čo robiť. Ninja mal vždy sklony k činom, ku ktorým sa iní neodhodlali. Čo ak Kadenovi ublíži?

„Ninja, nemôžeš ho súdiť kvôli jeho otcovi.“ Zovrela mu dlaň v koženej rukavici. „Prosím. Kaden nie je ako on. Možno nie som matka roka, ale vychovávam ho najlepšie ako viem. Učím ho čo je nesprávne a čo môže iným ublížiť. Chodí do školy a až na výnimky má rešpekt k starším a skúsenejším. Pomáha svojim spolužiakom a pred dvoma rokmi som ho pristihla, ako zo svojho vreckového kupuje jedlo bezdomovcovi neďaleko školy,“ vymenovávala zúfalo. „Musela som ho zastaviť, ale on trval na tom, že prestane len keď mu pomôžem nájsť si prácu.“

Ninja nepovedal nič, len hľadel na chlapca.

Carys sa nemohla zastaviť. Nikdy o svojom synovi nikomu nepovedala a teraz má konečne možnosť byť hrdá na dieťa, ktoré porodila. „Má desať, ale chodí na špeciálnu strednú. Jeho IQ je neskutočne vysoké. Chce študovať medicínu, aby mohol pomáhať iným, ale popri tom má ako koníček kvantovú fyziku. Doma sme už mali snáď dvadsať mačiatok, ktoré zachránil z ulice. Pravidelne chodí pomáhať do útulku. Neznáša špenát a zbožňuje palacinky. Môže ti spamäti recitovať hlášky z Ricka a Mortyho, ale ani za nič ho neprinútiš sledovať Simpsonovcov.“

Ninjovi stiahlo hrdlo. Carys svojho syna zbožňuje, o tom niet pochýb.

„Je to dobrý chlapec,“ ukončila svoj prejav. „Môj chlapec.“

Nezvládol to. Vytrhol sa z jej zovretia a zmohol sa na jedinú vetu. „Tvoje tajomstvo je u mňa v bezpečí,“ uistil ju a zmizol v kríkoch, aby sa mohol odmiestniť.

Pristál naspäť vo svojom byte. Zhodil zo seba masku a z celej sily kopol do kresla pred ním. Zreval ako ranené zviera.

Ako je toto možné?!

Malo to skončiť! Celá tá vec s Juliusom.

Udrel do steny.

„Boxovacie vrece by pomohlo,“ ozvalo sa za ním.

Zvrtol sa a pri okne uvidel pokojného Lucifera. Padlý anjel so svetlými vlasmi a tvárou modela si ho nesúhlasne premeriaval. Ninja si prehrabol vlasy a prinútil sa upokojiť. Výbuchy zúrivosti mu nepomôžu a ako vládca neba si ich nemôže dovoliť. „Čo chceš?!“ prskol.

„Nevhodná chvíľa?“

Zovrel pery. „Mám nejaké osobné záležitosti.“

„Tie máme všetci a nedemolujeme steny. Vládneš nebu, Ninja. Ver mi, ešte neprišli tie skutočne frustrujúce chvíle.“

„To si myslíš ty,“ zamrmlal.

Lucifer trochu zvoľnil svoj tvrdý pohľad a posadil sa do nakopnutého kresla. „Musíš začať riešiť ten problém s Drakeom.“

Ach, iste. Drake a jeho masívne porušenie pravidiel, pretože sa oženil so smrteľníčkou a čakajú dieťa. To všetko za chrbtami anjelov. Nejde o to, že by to s novými pravidlami predstavovalo problém, ale rozhodne založí vážny precedens. Plus je tu tá záležitosť s dieťaťom, ktoré nebude dieťaťom navždy a keď Carys zistí, že napriek všetkej jej snahe sa Drake s Jewel našli, vyletí z kože.

Luciferovi však ide len o dieťa. Narodí sa s priveľkými silami a jeho smrteľná budúca matka ani len netuší o svete nesmrteľných, lebo Drake očividne nezvláda myslieť dopredu.

„A čo mám podľa teba robiť?“

„Ja neviem!“ rozhodil rukami. „Opýtaj sa tej priesvitnej.“

„Volá sa Opal,“ zavrčal Ninja. Netušil kedy, ale jeho malá otrava mu prirástla k srdcu a začal k nej cítiť rešpekt. Samozrejme, nikdy jej to neprizná.

„Kde vôbec je?“

„Mágia ju ťahá k Heliovi a občas zvláda navštíviť vládkyňu jesene Rebeccu.“

„Prečo k tomu upírovi?“

Mykol plecami. „Bol to on, u koho sa zjavila najskôr, aby pomohla jeho synom a kráľovstvu. Ja neviem, ako mágia funguje.“

„Nefunguje. Nemala ju použiť.“

„Vieš, frflaním sa ešte nikdy nič v histórii nevyriešilo,“ upozornil ho Ninja.

„To ani nosením masky cez ksicht.“

Ninja prosil nebesia o trpezlivosť. „Pozri, dostal si možnosť vládnuť v nebi, ale odmietol si. Urobil som, čo som musel. Takže buď ma vyzvi na súboj o trón, alebo choď otravovať niekoho iného.“

Lucifer zagúľal očami a odmiestnil sa. Ninja dúfal, že niekde po svete behá ženská dosť šialená na to, aby mu urobila zo života peklo a zamestnala jeho pozornosť. 


64 komentářů:

  1. Ďakujem za ďalšiu skvelú kapitolu 😍

    OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuji za skvělou kapitolu 🧡🧡🧡

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc za další skvělou kapitolu, už vím kdo je Kaden. Jsem moc zvědavá na další kapitolu💓💓💓

    OdpovědětVymazat
  4. Ďakujem veľmi pekne za ďalšiu skvelú kapitolu

    OdpovědětVymazat
  5. Takže už vieme kto je Kaden😊.
    Ďakujem za skvelú kapitolu a som zvedavá na pokračovanie 😊

    OdpovědětVymazat
  6. Ďakujem veľmi pekne za kapitolu 😊 takže Kaden je syn Carys super 😍💖😍 teším sa na pokračovanie som zvedavá čo bude ďalej aké ďalšie prekvapenie nás čaká 😊😊😊

    OdpovědětVymazat
  7. Moc děkuji za novou kapitolu.
    Věra

    OdpovědětVymazat
  8. Ďakujem Alexa. Teda Kaden je Carysin syn, paráda. Naozaj sa neviem dočkať pokračovania. Ako vždy perfektné 😘🤗💜

    OdpovědětVymazat
  9. Ďakujem. Keď som čítala tú scénu v predchádzajúcej časti, tak som si pomyslela, že Kaden je Carysin syn. Asi prvý raz mi nejaká moja predtucha vyšla!!❤❤❤😄😄😄

    OdpovědětVymazat
  10. Ďakujem za ďalšiu úžasnú kapitolu

    OdpovědětVymazat
  11. Mala som tušáka, že Kaden je syn Carys. Ďakujem za super kapitolu 😍👍

    OdpovědětVymazat
  12. Ďakujem za super kapitolu. Takže Kaden je Carysin syn. Paráda. Mala som maličké podozrenie. Mám nesmierne rada Lucifra a Ninju ako sa hndrkujú. Tiež som zvedavá ako dopadne Lucifer a určite mu to krásne Alex osladíš :) Teším sa na ďalšiu kapitolu.

    OdpovědětVymazat
  13. Ďakujem za ďalšiu skvelú kapitolu 🙂

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to jsem netušila,ani mě to nenapadlo, že
    Kaden je syn Carys, Alexa tvá fantazie mě nepřestane překvapovat. Děkuji moc

    OdpovědětVymazat
  15. Děkuji za skvělou kapitolu. Kaden je syn Carys, hezké.

    OdpovědětVymazat
  16. Děkuji za super čtení. Těším se na další 💖💖💖

    OdpovědětVymazat
  17. Moc děkuji za skvělou kapitolu a těším se na pokračování 🙂

    OdpovědětVymazat
  18. Moc děkuji za krásnou kapitolu ❤🍀

    OdpovědětVymazat
  19. Děkuji za další skvělou kapitolu 😍

    OdpovědětVymazat
  20. Tak Carys má Kadena 😍👏👍. Alex, úžasné. Moc ti děkuji za další super kapitolu 🤗🤩.

    OdpovědětVymazat
  21. Děkuji, Alexa. Zatím máme prolog a dvě kapitoly a už teď je to paráda! Sexy Kaden je synem Casey! ❤️ Jsem zvědavá, jak se klubko bude rozmotávat a zda se dočkáme i seznámení Kadena a Theresy.
    Tinka

    OdpovědětVymazat
  22. Díky moc za další kapitolu a korekturu.

    OdpovědětVymazat
  23. Ďakujem pekne ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

    OdpovědětVymazat
  24. Moc děkuji za další skvělou kapitolu. 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

    OdpovědětVymazat
  25. Ďakujem za ďalšiu kapitolu :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Děkuji za další skvělou kapitolu :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Super kapitola. Konečně vím kdo je Kaden a pro mě to bylo překvápko. Jsem zvědavá jak to nakonec příjme svět nesmrtelných až se to o něm doví. Děkuji za překlad a korekturu.
    zemanpet

    OdpovědětVymazat
  28. Děkuji :) Přiznám, že jsem netušila, že Kaden je Carysin syn.

    OdpovědětVymazat