neděle 22. srpna 2021

Prečo život nefunguje podľa našich predstáv? Inými slovami... Alex už zase nestíha.

 


Zdravíčko holky!

 

Dnes mám pre vás trochu neveselé správy :-(


 

Ako som vám pred pár mesiacmi písala, začala som zverejňovať dve kapitoly týždenne pretože som naivne verila, že poviedku stihnem včas dokončiť. A ako som predpokladala, nestihla som. Zostáva posledných pár opravených kapitol a ja sa k písaniu ani len neviem dostať. Takže aj keď ma to neskutočne mrzí, zverejňovanie opäť trochu rozložím (dočasne) na raz týždenne.

 

Prosím, nezabite ma.

 

Nie je to z mojej strany lenivosť alebo zámer. Ale život niekedy nefunguje podľa našich predstáv a posledný rok a pol je toho dôkazom. V mojom prípade som sedela niekoľko mesiacov doma na zadku, takže písanie bol únik od všetkého. Ibaže realita je realita a ak nechcem skončiť pod mostom, musím vyliezť naspäť medzi ľudí. Vrátila som sa do práce, čo sa ukázalo ako náročnejšie, než som si predstavovala. Úplne som stratila výdrž aj rutinu a tak sa stáva, že po bežnej smene prídem domov a nemám absolútne energiu niečo robiť. Doslova som vyšťavená, ako psychicky, tak fyzicky.

 

 

Druhým dôvodom prečo moje písanie stagnuje je moja ctená hlavička. Roky bojujem s depresiou, ktorá si vyberá svoju daň prakticky na všetkom – od kreativity až po chuť k životu. Ak ste ju niekto zažili, asi viete že je to s ňou ako na horskej dráhe. Niekedy je život absolútne perfektný, vy máte motiváciu a silu robiť potrebné a hneď na to je problém aj vstať z postele.

Nuž, ja som v tom štádiu problematického vstávania z postele. Trochu sa na mňa zosypal život a potrebujem si ho dať do poriadku. A keďže moje okolie sa zastáva názoru „Neverím na depresiu.“ a „To určite robíš len pre pozornosť.“, jediná opora ktorú mám som ja sama. Takže ak má niekto potrebu napísať mi komentár, aby „som sa vzchopila“, alebo „nebrala veci tak vážne“, prípadne „milióny sú na tom horšie než ty“, prosím zdržte sa tohto činu. Už som si to vypočula dostatočne veľa krát a hádajte čo – nepomohlo to.

Pre tých, ktorí si myslia že depresia je len výmysel - je to doslova chemická nezrovnalosť v mozgu spôsobená nadmerným vypätím. Áno, dá sa dokázať. Pri autopsii. Dosť mizerná diagnostická metóda keď sa vám ešte chce žiť. 

Samozrejme, naj hláška, ktorú som si vypočula: „Ty predsa nemáš nárok mať depresiu.“ ma dodnes straší v snoch. Aj vy ste si už vypočuli takéto krásne slová podpory? Podeľte sa o ne v komentároch, nech sa máme na čom s hrôzou zasmiať :-)

 

 

Aby som upresnila, zverejňovanie raz týždenne nie je trvalé. Ďalšia poviedka je takmer hotová, ide len o dokončenie Vykúpenia z temnoty. Len čo sa dostanem cez toto obdobie otupenosti a úzkosti, nabehneme na aktívnejší režim, sľubujem ;-)

 

 

Ďalšia vec, ktorú už dlhšie zvažujem na oživenie blogu, sú príspevky mimo kapitol. V mojich poviedkach sa často dostane na rôzne témy, nie vždy riešené najideálnejším spôsobom (pretože postavy si občas sedia na kábli) a niekedy mám nutkanie sa k tomu vyjadriť ako osoba a nie autorka danej fiktívnej situácie. Tiež by ma zaujímali vaše názory a poznatky.

Čo vy na to? Chceli by ste aj trochu diskusie o realite? Niekedy veselej, niekedy smutnej, niekedy kontroverznej a niekedy humornej. Svet je pestrý a my s ním. Plus mám pocit, že po toľkých rokoch čo čítate výplody mojej fantázie, sa niektoré musíte občas samy seba opýtať: „Je táto osoba mentálne v poriadku?“

 

 

Ešte raz sa ospravedlňujem za predĺženie času medzi kapitolami a dúfam, že to pochopíte.

 

Prajem vám krásny zvyšok dňa a veľa síl do nového týždňa! :-)


35 komentářů:

  1. Ahoj, mě nebude vadit snížení nových kapitol na jednu týdně. A přeju ti aby se ti od těch depresích ulevilo. Já sama to neznám ale moje teta je mívala, tak vím že občas to není jednoduché.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, 1 kapitola - na to si nás upozornila už keď si nám dala možnosť voľby. Súhlasili sme, že keď bude treba tak si počkáme. Navyše na tvoje príbehy sa vždy teším, neriešim mentálnu pohodu alebo nepohodu, sama som občas na hojdačke stresu.

    OdpovědětVymazat
  3. Mě to vůbec nevadí :-) sice "zatím" nevím co je deprese, ale jsem matka 3 malých dětí (16m - 4r) občas se cítím jako bych za ty roky nějak vyhořela. Kde je ten elán a radost do života co jsem měla před dětmi.. Od října budu mít na částečný úvazek práci venku tak snad ten pravidelný kyslík pomůže :-) Popravdě mám na kapitoly nastaven budík :-D "že dnes je TEN den" takže z mého pohledu nebude asi rozdíl :-D Držím pěsti štěstí (říkala nebožka babička)

    OdpovědětVymazat
  4. milujem tie príbehy, tak si počkám aj mesiace na ne. Obdivujem Vás a držim palce, nech je už lepšie. A stále dúfam, že raz vyjdú tie príbehy aj v papierovej podobe. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, je to tvoj blog a tvoje pravidla. My mozme byt len rady, ze nam svoje knihy uverejnujes. Ked mas teraz tazke obdobie tak sa venuj sebe. A ludi, ktori znevazuju tvoj zdravotny stav, filtruj. Zlahcovanim situacie alebo vytknutim, ze memas narok, mozno chcu povzbudit...ale je to to najhorsie co si clovek moze vypocut. Drzim ti palce a budem vdacna za kazdu kapitolu co uverejnis hoci aj raz za mesiac ��

    OdpovědětVymazat
  6. Alex, moc mě mrzí ta nepodpora okolí, věř mi, že bohužel je to časté... Každopádně za pomalejší tempo se vůbec neomlouvej, myslím, že věrní fanoušci tě soudit nebudou. Hlavní je, aby ses ty dokázala dostat přes tuhle fázi, my na tebe počkáme. 🙂
    Co se týká i jiných příspěvků, tak já jsem pro. 🙂
    Ter

    OdpovědětVymazat
  7. Alex, moc mě mrzí ta nepodpora okolí, věř mi, že bohužel je to časté... Každopádně za pomalejší tempo se vůbec neomlouvej, myslím, že věrní fanoušci tě soudit nebudou. Hlavní je, aby ses ty dokázala dostat přes tuhle fázi, my na tebe počkáme. 🙂
    Co se týká i jiných příspěvků, tak já jsem pro. 🙂
    Ter

    OdpovědětVymazat
  8. Alex, moc mě mrzí ta nepodpora okolí, věř mi, že bohužel je to časté... Každopádně za pomalejší tempo se vůbec neomlouvej, myslím, že věrní fanoušci tě soudit nebudou. Hlavní je, aby ses ty dokázala dostat přes tuhle fázi, my na tebe počkáme. 🙂
    Co se týká i jiných příspěvků, tak já jsem pro. 🙂
    Ter

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, tvoje príbehy sú super, takže si na nich určite počkám 🙂, a držím palce depresia nie je sranda. Pekný deň 🙂

    OdpovědětVymazat
  10. Myslím, že najlepšie vieš sama, čo treba robiť. Ak bude kapitolka len raz týždenne, tak to bude tak. Nie, že by sme mali na výber. Nemá zmysel sa stresovať a deptať tým, že nestíhaš. Keď to príde, tak to príde.
    Pevne verím, že ti bude čoskoro lepšie a život bude gombička.😊😊
    Rozprávanie a príspevky mimo pridavané kapitolky by boli super. Niekedy mám pocit, že by som im jednu stretlila tak, že by im stena dala druhú a niekedy pomaly slzím nad maličkosťou, ktorú spravil/a.
    Prajem ti, nech ti to píše a hlavne, aby si sa cítila dobre a ešte lepšie. ❤❤❤❤

    OdpovědětVymazat
  11. Vôbec nevidím problém v tom že budú kapitoly pribúdať pomalšie. Tvoje "výplody fantázie" ako si to nazvala mám strašne rada a vždy sa teším keď kapitola pribudne. Ale je dôležité aby si bola v poriadku a ty sama vieš čo je pre teba najlepšie. Držím ti palce aby si si cítila čoskoro lepšie.

    OdpovědětVymazat
  12. Alex, nemáš se naprosto za co omlouvat. Zažila jsem období kdy pro mě byl problém vstát z postele, z domu jsem nevyšla několik měsíců. Piš a zveřejňuj tak jak to vyhovuje tobě. Tvoje příběhy mám moc ráda a tak si ráda počkám. Držím palce.

    OdpovědětVymazat
  13. Alexa, není kam spěchat! Na Tvoje povídky si ráda počkám, jak jsem již několikrát psala, obdivuji Tvůj talent, Tvoji tvorbu. ❤️ Hlavní je, abys byla v pořádku, cítila se zase živá a chtěla jít dál.
    Tinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce aby ste boli čo najskôr v poriadku.

      Vymazat
  14. Alex mrzí mne že vaše okolí vás nepodporuje.Vy máte úžasnou fantazii ráda si počkám. Přeji vám hodně zdravíčka a štěstí. Krásný den❤🍀

    OdpovědětVymazat
  15. Ahojky Alex,já to chápu a vůbec mě to nevadí. Vždycky se těším na tvojí novou kapitolu. Deprese vim6 moc dobře co je,já jí taky měla manžel taky,ale on nikam nešel,já se šla vypovídat k psycholožce a moc mě to pomohla. Mamka ta zase chodila na psychiatrii a taky jí to pomohlo.
    Přeji hodně štěstí a drž se.🥰🥰🥰🥰💞💞💞💞

    OdpovědětVymazat
  16. Plná podpora z mojej strany,čo sa zverejňovania vedeli sme že to môže prísť.
    Čas depresia,hmm už 05/2015 som na materskej, takže často pociťujem že čo vlastne robím, nie je to síce presne to čo asi pocitujes ty, ale plne chápem že keď sa človek necíti fit tak nič z neho nie je...
    Môžem popriať len skoré uzdravenie...

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj, tvoje príbehy sú jednoducho perfektne a určite stoja za počkanie. Nechápem keď berieš takú predstavivosť a musím povedať že tvoje “príbehy”, podľa mna skôr knihy, sú omnoho lepšie než niektoré bestselleri v posledných rokoch. Toľko k tvojej úžasnej tvorbe.
    Čo sa týka uverejňovania kapitol, veľmi rada si na ďalšiu kapitolu počkám. Každý z nás musí počítať s tým že máš aj vlastný život, nie len príbehy.
    Úprimne nechápem ako stíhaš písať takéto príbehy a ešte pri tom žiť každodenný život, to vôbec nespomínam to že máš horsie obdobia a musíš bojovať s depresiou. Smutne je že veľa ľudí berie tuto chorobu na ľahkú váhu, ja sama som bola jednou z nich. Potom som videla na vlasne oči čo to môže s človekom urobiť, týka sa to môjho známeho. Hlavne keď nema človek oporu v rodine a prijateloch.
    Drzim palce a verím že čoskoro príde lepšie obdobie.

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj, chvíľu si počkáme nejako to čo vydržíme. Na tvoje príbehy sa vždy teším. 🙃

    OdpovědětVymazat
  19. Mám s depresemi trochu zkušenosti, bohudíky ne u sebe. Až budeš v pořádku, budeš pokračovat. Už se těším.

    OdpovědětVymazat
  20. Vo všetkých tvojich príbehoch je obrovská sila - sila, ktorá je aj v tebe. Verím, že si osoba, ktorá prekoná všetky nástrahy života a ja ti pri tom budem veľmi držať palce. Prajem ti, aby táto fáza trvala čo najkratšie a nech už máš len lepšie zajtrajšky. Zbožňujem tvoje príbehy ❤

    OdpovědětVymazat
  21. Ahojky Alex. Na začiatku sme sa dohodli ako to bude a my sme súhlasili. Takže, ako často budeš pridávať kapitoli je len na tebe. Depresie sú depresie. Kto ich dnes nemá??? Netrpím na ne, ale viem, že to môže byť veľmi zlé. Ale ak niekto, kto nimi trpí má rodinu a priateľov tak to dokáže zvládnuť(samozrejme aj dobrý psychiater je super ak nastaví správnu liečbu)😍 Veľa ľudi dnes trpí depresiami ale len málo si ich prizná. Držím ti palce aby si bola v pohode. Sama najlepšie vieš ako to zvládať a myslím že písaním týchto príbehov ti veľmi pomáha. Tvoje príbehy svojím spôsobom trochu pomáhajú aj nám pred depresiami a malým únikom od reality. Aspoň na chvíľu. A ten čas je aspoň pre mňa a myslím že aj pre ostatné baby ÚŽASNÝ. Milujem tvoje príbehy a vždy sa nemôžem dočkať ak to bude pokračovať ďalej. Takže, suma sumárom vždy je to len a len na tebe Alex. Si úžazná 💖💖💖 A čo sa týka diskusie, som za všetkými desiatimi. Občas mám pocit, že nejakej postave by som niekedy zakrútila krkom, ale potom si to moc krásne vyžehlí. A o tom sú tie príbehy. Drž sa Alex 😘😘😘

    OdpovědětVymazat
  22. Už jsem ti psala dřív vem si volna kolik potřebuješ. Zdraví má člověk jedno a musí se o něj starat. Třeba ti pomůže změna životního stylu, nový koníček nebo udělat věci jinak? Já jsem měla asi částečnou depresi a nestihla se naštěstí rozvinout 🤔😏. A tyto věci mi pomohly udržet ji ještě kousek od sebe.
    Pokud nehodlas úplně seknout s psaním, je mi jedno jak často budeš zveřejňovat 🤗😍. Hlavně, aby bylo tobě líp. A můžeme zkusit rozšířit blog, jestli se to chytí.

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj Alex,vobec nevadi ze kapitoly budu raz za tyzden,pribehy su tak uzasne,ze si rada pockam.Sama viem co je to depresia a nikomu by som to nepriala.Liecim sa z nej uz piaty rok,teraz je to uz lepsie,vsetky hlupe reci su mi ukradnute a hlupaci a neprajnici mi mozu fukat praskovy cukor :).Takze sa drz a dakujem za Tvoje uzasne pribehy!

    OdpovědětVymazat
  24. Na skvělé čtení se oplatí počkat, takže žádný problém, že nestíháš. Taky je zveřejňování tvé tvorby a její četnost pouze tvoje jednoznačné právo. Kdybys už nikdy nic nezveřejnila, ani tak nemám právo ti cokoliv vytknout. Před časem jsem měla tendence k depresi. Dostala mě z toho práce a rutinná disciplína. Pokud nemáš oporu doma, najdi si ji jinde, bez toho to nejde. Není ostuda chodit na terapii. Ti, co tě od toho odrazují, neví, co to obnáší. Držím palce, aby se ti co nejdřív ulevilo.

    OdpovědětVymazat
  25. Na tvé úžasné počtení se vyplatí čekat! Přeju, aby se ve tvém životě vše urovnalo a ty byla v pohodě;)

    OdpovědětVymazat
  26. To co ti okolí říká jsou totální kraviny, deprese se věkově nevybírá. Věř sobě a svým pocitům a buď silná a hlavně svá. Věř, že na tvé příběhy si počkám i klidně s jednou kapitolou za měsíc, miluju je. Pokud chceš víc rojet blog, okeeeej, pojďme do toho, pokud nad tím váháš a nejsi si jistá, kašli na to, hlavně mysli na sebe, ať to vyhovuje tobě 😉❤.

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Alexa, mám pocit, že depresia útočí aj na ľudí, ktorí to nikdy nepriznajú. Žijeme v zvláštnej dobe. Ja mám výhodu, dcéra mi vyštudovala psychológiu, a tak mi občas postačí rozhovor s ňou, a pochopím čo sa deje. Okolie neber vážne, nikto nevie čo ho čaká. S tým, že nebudú kapitoly tak pravidelne sa zmierime. Dôležité je tvoje zdravie a pohoda. Máš úžasný dar, vďaka ktorému mi vylepšíš deň, keď po príchode z roboty nemám už na nič energiu. 😉 A tak budem vďačná za každú kapitolu, ktorá sa objaví. A naozaj je jedno kedy. 😘 Prajem krásny deň a nerob si výčitky.

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj Alexa. V prvom rade ti želám, aby sa ti čo najskôr zmenilo obdobie z depresivneho na to slnečné �� .... želala by som skoré uzdravenie, ale nie som si istá či sa dá depresia úplne vyliečiť. Tých ľudí ktorí túto chorobu nechápu,ignoruj.
    Veľa ľudí si totiž vysvetľuje depresiu len ako pocit smútku či zlej nálady. Nedochádza im že ten človek sa cíti fyzicky zle... unavený ako po ťažkej chrípke...pri pocitoch úzkosti či paniky môže pociťovať to isté čo človek pri infarte.... najhoršie je že to prichádza nečakane a nedá sa to vedome ovládať.
    Takže tí, čo si myslia že máš len "náladu na hovno", nech si trhnu nohou ��
    Tvoje príbehy milujem. Fantázie máš na rozdávanie.....a vlastne ju rozdavas nám všetkým.
    Je jedno kedy, a ako casto pridas kapitoly......hlavne neprestan písať svoje príbehy. To by bola obrovská škoda ��

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj, držím palce aj päste a prajem veľa sily,aby si depresiu prekonala.
    A čo sa týka kapitol? Ide hlavne o to, aby si sa ty dala do poriadku a cítila dobre, ostatné je nepodstatné ak sa jedná o zdravie.
    Milujem tvoje príbehy a budem rada, keď budeš pokračovať, ale proste zdravie je prednejsie a ja verím, že sa čoskoro dáš do poriadku 😉
    💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj Alexo! Vůbec je neposlouchej! Pokud depresi nezažili, tak tě nemají co soudit. Sama trpím depresemi. Je to jako na houpačce. Jednou je vše dobré a jindy nemám sílu vylézt z postele. Člověk se musí často nutit a jede na autopilota. Jen si přilepí nacvičený úsměv na tvář, aby nemusel nikomu nic vysvětlovat a pak poslouchat blbé řeči, které rozhodně nepomůžou. Máš úžasnou fantasii a brilantní mozek pro vymýšlení příběhů. Pokud se na to necítíš, tak netlač na pilu. Já si ráda počkám na další kapitolu :-). A příspěvky mimo příběh budou fajn😁 Díky moc za skvělé příběhy 🦄

    OdpovědětVymazat
  31. Já také ráda počkám, zdraví a duševní pohodu není radno podceňovat. Důležité je, že si ty sama uvědomuješ jak na tom jsi, to je důležité pro proces uzdravování.

    OdpovědětVymazat
  32. Ahojky Alex, vůbec si nedělej hlavu s nějakým zveřejňováním kapitol, já si ráda počkám. Tvoji tvorbu miluji, takže budu vděčná i za kapitolku jednou za čas. Prvé řadě se musíš soustředit sama na sebe a snažit se z toho dostat. Deprese je pěkná svině a může potkat kohokoliv. Dostat se z toho vůbec není snadný a vůbec bych se nebála vyhledat odbornou pomoc. Ohledně těch příspěvků jsem rozhodně pro, bude to zajímavé - co člověk, to může být jiný názor, pohled na věc. Jinak držím palce, aby ti bylo líp. S pozdravem Petra.

    OdpovědětVymazat
  33. Ahoj Alexo, drž se. Mysli hlavně na sebe a své zdraví. My si rádi počkáme. Tvé příběhy za to stojí. Držíme Ti pěsti, ať je ti brzy líp.

    OdpovědětVymazat
  34. Drahá Alexa , v prvom rade dakujem za tvoj úžasný dar ktorý máš vo vienku. Neviem či si to uvedomuješ ale tvoje poviedky sú na lepšej úrovni ako niektoré publikácie / autori , ktorý majú za sebou 10 rojčia skúsenosti. Ďakujem že sa venuješ svojej záľube a naďalej tvoris. Ani si nevieš predstaviť koľko x som si už prečítala tvoje poviedky a ani nejdem hovoriť koľko x denne čiham kedy dáš novú kapitolu a to podotýkam aj v dni kedy zvyčajne nepublikujes. Len tak keby náhodou:) . Prosím ani nemusíš vysvetľovať stupiditu niektorých ľudí - ani sa k tomu nejdem vyjadrovať . A ver že či budes publikovať 1x / 2x stále tu máš svojich verných fanúšikov .
    Dúfam že sa ti život utrasie a budes v pohode / toto nepíšem kvôli väčšej frekvencii kapitol/.
    Alexa držíme palce a máš tu stále svojich fanúšikov nezabúdaj že aj keď to je v živote na p..u stačí si prečítať kúsok niečoho a zrelaxovať ;) aspoň pre mna úžasný liek ♥️♥️♥️

    OdpovědětVymazat