čtvrtek 19. srpna 2021

Vykúpenie z temnoty 43

 



Jewel otvorila oči a cítila sa... inak. Nič ju nebolelo. Mala v sebe novú energiu a všetko naokolo videla jasne a do najmenších detailov. Jej uši zachytili aj šum vĺn ďaleko od domu a bzučanie večne prítomného hmyzu.

Nadýchla sa a bez najmenšieho nepohodlia vystrelila do sedu. V ústach zaznamenala predĺžené očné zuby. Prešla si po nich jazykom. Ostré.


Žalúdok jej zaškvŕkal od hladu, ale bol to odlišný hlad, než na aký bola zvyknutá. Pod nosom sa jej objavil pollitrový pohár s voňavou tekutinou. Obzrela sa.

Po oboch stranách jej lôžka sedeli Diana a tá červenovláska, ktorej meno sa stále nedozvedela. Obe sa srdečne usmievali. Doslova vyzerali, že im zo srdca spadla celá hora. Diana v náručí držala malú umrnčanú kôpku, pre ktorú Jewel toto všetko podstúpila. Načiahla sa k nej, ale Diana ju odtiahla z dosahu. „Najskôr si daj krv, aby si nebola hladná,“ vysvetlila jej.

Áno, to znie rozumne. To dieťa voňalo lahodne ako jedlo a bola si istá, že deti jej tak voňať nemajú. Zhrabla pohár a slamkou vycucla jeho obsah. Krv chutila absolútne dokonale! Naplnila jej brucho a ona konečne myslela s čistou hlavou. Dieťatko v ružovej perinke sa hneď ocitlo v jej náručí a zvedavo na ňu hľadelo jasnými zelenomodrými očkami.

Jewel po lícach stiekli slzy. „Ahoj maličká,“ pozdravila ju. „Bola to divoká jazda, hm?“ Pobozkala ju na hlavičku. Zdvihla pohľad k ženám. „Je v poriadku? Nemala žiadne problémy?“

Carys jej upokojujúco pohladila rameno. „Dievčatko sa má dobre. Dostala najesť a už naplnila aj svoju prvú plienku.“

Jewel si vydýchla. „Kto jej dal najesť? Ako?“

„Máme náhradné mlieko,“ vysvetlila jej Opal.

Čerstvá mamička pozrela na svoju hruď pod tenkým nemocničným oblečením. „Myslíte, že by som ju mohla... alebo po premene nemám mlieko?“

„Skúsime to, dobre?“ navrhla Carys a opatrne jej rozopla prednú časť. Jemným tlakom zistila, ako sú na tom bradavky. „Zdá sa, že ju môžeš nakojiť.“ Pomohla jej dostať dievčatko do správnej pozície a naučila ju, čo robiť.

Jewel sa šťastne usmiala. „Takže toto je môj malý nefilim.“

Carys s Opal si vymenili veselé pohľady.

„Jewel, keď si mala kontrakcie, sľúbila som ti dať hmatateľný dôkaz o tom, že si dostatočne silná zvládnuť všetko,“ začala červenovláska. „A je načase odhaliť ti aj poslednú skutočnosť tejto komédie.“

Jewel takmer zabudla. S dcérkou na hrudi si premerala obe ženy pred sebou a z nejakého dôvodu sa pri nich cítila uvoľnene. Čokoľvek jej povedia, dobré alebo zlé, vedela že budú stáť pri nej, tak ako pri nej stáli keď na svet privádzala svoje dieťatko. „O čo ide?“

„Najskôr nám povedz jednu vec,“ začala Opal. „Ako si sa rozhodla pomenovať svoju malú?“

Upírka sa zasmiala. „Mala som dve mená. Carys – znamená to láska. Alebo Opal, po mojej babičke ktorá pred nacistami zachránila niekoľko židovských rodín.“ Pohladila dievčatko po drobnej tváričke. „Bude to Opal. Moja malá bojovníčka.“ Zdvihla pohľad. „Je to dobré meno? Nebude ma v puberte nenávidieť?“

Opal sa potichu smiala. Dotkla sa matkiných rúk držiacich jej malé ja. „Nebude. Svoje meno si veľmi obľúbi.“

„Si si istá? Poznala si moje dievčatko v budúcnosti?“ nadchla sa Jewel.

Carys pridala svoje ruky k sestriným a matkiným. „Jewel, my dve sme ti nikdy nepovedali svoje skutočné mená. Vieš prečo?“

Pokrútila hlavou.

„Pretože ja sa volám Carys Diana Jeffriesová.“

„A ja som Opal Diana Jeffriesová.“

Jewel ustrnula. Skákala pohľadom z jednej na druhú. Mágia z ich tvárí vyprchala a ona to odrazu videla – tú podobu. Tie známe črty. Dojato vzlykla. „Ako...“

Carys smrkla a narovnala sa. „Prvá som prišla z budúcnosti ja. Zabránila som vlastnému počatiu. Nevšimla som si však, že ste sa s Drakeom aj tak stretli.“

„A z novej budúcnosti som dorazila ja,“ pokračovala Opal. „Práve ma držíš v náručí.“

Jewel nevedela, čo povedať. Po lícach jej stekali slzy. Vidí svoje dcéry! Vlastné dospelé deti! „Nerozumiem.“

„Je to na... dlhé a mierne depresívne vysvetľovanie,“ povedala Carys. „Podstatné je, že obe sme vyrástli a prežili vďaka tebe. Dala si nám silu predierať sa životom. Pomohla si napraviť dve strašné časové línie tým, že si nám dala život. Všetko ti vysvetlíme neskôr, sľubujeme. Len sme chceli aby si vedela, že si výnimočná. A silná za nás obe.“

Jewel sa rozplakala. Dievčatko na jej hrudi sa začalo mrviť a ona ju musela podať... dospelej verzii, aby sa mohla vysmrkať a upokojiť. „Vie o vás Drake?“

„Nedávno sa to dozvedel,“ uistila ju Carys. „S ním to ešte bude náročné.“

Upírka smutne pozrela na malú. „Podržal ju aspoň?“

Opal smutne sklopila pohľad. „Nie. Nechcel sa k nej priblížiť.“

Jewel sa k nej prisunula. „Och Opal, tak ma to mrzí.“

„To nič.“ Nechala sa objať. „Napravíme to. Všetko napravíme.“

Jewel sa otočila ku Carys, aby ju tiež zatiahla do rodinného objatia. Tri ženy oddelené časom a vojnami sa konečne našli. Opal ponad matku pozrela Carys do očí a prešla nimi vlna porozumenia. Odteraz sú v tom spolu. Ako sestry.

Jewel sa znovu posadila na lôžko, dieťatko v náručí. „Toto vysvetlenie bude skutočne zaujímavé.“

„Ver alebo nie, je viac vtipné ako zaujímavé,“ usmiala sa Opal.

V miestnosti sa zablyslo a pri dverách sa zjavil Kaden. V rukách čosi zvieral a váhavo sa obzeral. „Smiem?“ opýtal sa slušne.

Carys k nemu natiahla ruky. „Mami, môjho syna Kadena si už videla, však?“ predstavila ho.

Chlapec sa nechal objať a usmial sa na šokovanú ženu. „Ahoj babi Jewel. Blahoželám k dieťatku. Anjeli posielajú želanie všetkého dobrého.“

Jewel stisla dievčatko pevnejšie. „Anjeli?“ Valkýry ju varovali o anjeloch a nefilim.

„Nefilim sú podľa nových zákonov pod našou ochranou,“ vysvetlil jej rýchlo. „Nikto sa jej nedotkne.“

„A aj keby chcel, musí prejsť cez nás,“ dodala Carys vážne.

Chlapec sa posadil na lôžko. „Ako sa cítiš? V našich záznamoch sa tvoj status zmenil na upírku.“

Jewel mala ústa dokorán. „Moment, moment,“ dostala zo seba. „Chcete mi povedať, že som práve porodila svoje prvé dieťa a už som babička?!“

Carys pobavene rozstrapatila Kadenovi vlasy. „Vitaj v našom svete, mami.“

Kaden Jewel podal predmet, ktorý držal v ruke. „Nevedel som čo malej priniesť. Toto je moja detská dečka. Vždy ma dokázala zahriať.“

Carys s nepreliatymi slzami znovu objala svojho anjelika. Tú deku mal do dnešných čias v izbe. Bol to jednoduchý kus teplej tkaniny s obláčikmi a slniečkami.

Jewel si ju takmer posvätne prebrala. „Ďakujem, chlapče. Chceš pozdraviť svoju... ehm...“

„Malú sestru,“ povedala Opal. „Vždy sa tak ku mne správal. Ako otravný starší brat.“

Miestnosťou sa niesol uvoľnený smiech. Kaden sa naklonil k dieťatku a dal mu jemný bozk na čelo, z čoho zvraštila malý nosík. „Vitaj na svete, drobec,“ pozdravil ju. Potom sa otočil k dospelej verzii. „Lucifer konečne prišiel na to, čo sa stane s tvojou dušou. Preto som tu.“

Opal zbledla. „Zomriem?“

„Nie. Obe životné energie budú existovať paralelne až do bodu, keď si cestovala v čase. Vtedy sa spoja a zostaneš len jedna ty. So spomienkami oboch životov. Preto nedoporučuje, aby si mala veľa interakcie s malou Opal. Nech si ťa zbytočne nepamätá.“

To neznelo tak hrozne. Opal si vydýchla a Carys jej od radosti stisla ruku. Nepríde o svoju sestru!

„Smiem ísť za Drakeom?“ opýtal sa Kaden.

Carys mu to dovolila. Keď už všetci vedia všetko (teda až na fakt že Julius je nažive a kempuje na pobreží), nie je dôvod, aby sa nezoznámili. Rozlúčila sa s ním a nasmerovala ho k miestu, kde naposledy videla svojho otca. Keď sa za ním zavreli dvere, Jewel sa na obe zamračila. „Lucifer? Lucifer pracuje s mojím vnukom?“

„Kameň, papier, nožnice o to, kto jej to vysvetlí?“ vzdychla Opal.

 

 

 

Kaden našiel Drakea sedieť na verande s výhľadom na more. Anjel vyzeral, že celú noc nespal. Chlapec úmyselne pri príchode narobil hluk, aby ho na seba upozornil.

Drake sa strhol, keď ho uvidel. Oči sa mu rozšírili.

„Ahoj,“ pozdravilo ho dieťa s úsmevom. „Kaden,“ predstavil sa. „Tvoj vnuk.“

Drake sa vystrel ako pravítko, keď si ho prezeral.

„Áno, som Juliusov,“ odpovedal mu na nevyslovenú otázku a posadil sa oproti nemu do kresla. „Mama ma ukrývala. Momentálne ťa zastupujem v nebi.“

„Ako?“

Chlapča myklo plecami. „Improvizácia. Lucifer pomáha, nemusíš sa obávať.“

„Nie som si istý, či ma to upokojilo.“ Zahľadel sa na vnuka. „Ako som o tebe mohol nevedieť?“

„Som tvoja krv, tak ako mama. Voči rodine si slepý. Plus asi moju zložku tiež šlohla z neba.“ Uškrnul sa. „To ona robieva.“

Drake sa stále spamätával zo šoku. „Si...“ nedokázal pomenovať, čo mu na ňom nesedí. „Koľko máš rokov?“

„Desať. Ale chodím na strednú a už sa o mňa zaujímajú aj univerzity. Vážne ťa až tak desím?“

Anjel prikývol. Je to Juliusov bastard a ešte k tomu nadmerne chytrý? Existuje snáď hrozivejšia kombinácia?

„V nebi si spohodlnel. Nezažil si svet a preto máš všetko zaškatuľkované,“ poučilo ho dieťa. „Vládol si nad všetkým a všetkými. Si opak toho, čím je mama. Ona zostala otupená. Ty si sa ešte neponoril do reality. Erin to so mnou konzultovala. Zamiloval si sa, čo bol prvý krok k priblíženiu sa svetu tu dolu. Naďalej ti však v hlave pretrváva anjelské programovanie. O tom, že sa nemáš na nikoho naviazať. Že na všetko musíš ísť objektívne a logicky.“

Naozaj ho práve poučuje o psychológii jeho desaťročný vnuk?

„Emócie nie sú zlé,“ pokračoval Kaden, akoby sa nič nedialo. „Len sa s nimi musíš naučiť vysporiadať. Negatívne zážitky prídu. To ťa zaskočilo v Carysinej budúcnosti. Priskoro sa k tebe dostalo len to zlé, keď ťa najvyšší anjeli prinútili odísť od Jewel. Nahneval si sa. Pretože si sa cítil bezmocný. To neznamená, že tam smeruješ. Je to len možnosť, s ktorou žijeme všetci. Vtedy si nevedel, že na svete máš potomka. Dnes máš dve dcéry a vnuka. Manželku, o ktorú môžeš zabojovať. To stojí za to, aby svet nepadol, nemám pravdu?“

Áno, skutočne ho poučuje desaťročné dieťa zabijaka. Môže klesnúť ešte hlbšie? Drake si pretrel oči. „Nerozumieš tomu,“ vyletela z neho prvá klišé veta, ktorá mu napadla.

Kaden sa zasmial. „Ja tomu nerozumiem? Som synom monštra, ako ho nazývate. Mám moc najvyšších anjelov, nefilim a dlhej línie démonických krížencov. Každý deň je dilemou, či si nepostavím jadrovú bombu pretože som sa porezal na papieri alebo ma spolužiak nazval kockatou hlavou. Drake, to čoho sa ty bojíš, je v nás všetkých. V mojom otcovi. Vo mne. V tebe. V mame. Ešte aj v Luciferovi a obaja vieme, že ten to vie poriadne roztočiť.“

Anjel uhol pohľadom. „Zničil som životy svojich dcér.“

„A napriek tomu ťa sem obe prišli zachrániť. Ty a Jewel ste si súdení. Akokoľvek sa časové línie menili, vy ste sa vždy stretli.“ Vstal. „A mal by si vedieť ešte jednu vec. Najvyšší anjeli sa mýlili. Vo veľkom.“ Nastavil ruku a zjavila sa v nej zložka.

Drake spozornel.

Kaden mu ju podal. „V nebi mal záznam každý. Okrem vás. Vy ste sa vylúčili z kolobehu, aby ste mohli rozhodovať, nie je tak? To ti povedali kolegovia?“

Prikývol.

„Klamali ti. Keď boli stvorení anjeli, každý mal pridelený osud. Partnera. Skúšky. Tým, že ste sa zavreli na najvyššom oddelení ste sa segregovali od reálneho života. Bol to strach, Drake. Nie pravidlá. Toto je tvoja zložka. Bola uložená v trónnej sieni. Preto ju tvoji predkovia zapečatili. Aby v nej ukryli zložky tých, ktorí rozhodovali o dianí na celom svete.“ Zvrtol sa na odchod. „Ako však o ňom môže rozhodovať niekto, kto ho nikdy nezažil?“ prehodil ponad plece.


58 komentářů:

  1. Kaden je skvelý, ďakujem za kapitolu Denisa

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za úžasnou kapitolu.
    Věra

    OdpovědětVymazat
  3. Ďakujem za skvelú kapitolu 😍👍

    OdpovědětVymazat
  4. Ďakujem veľmi pekne za ďalšiu skvelú kapitolu. Kaden je fakt super.

    OdpovědětVymazat
  5. Perfektní kapitola, moc děkuji za další kapitolu. Kaden je naprosté sluníčko. 💞💞💞

    OdpovědětVymazat
  6. Ďakujem ♥️ veľmi pekne za ďalšiu skvelú kapitolu ������

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji za další skvělou kapitolu! :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Moc děkuji za skvělou kapitolu. 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

    OdpovědětVymazat
  9. Ďalšia skvelá kapitolka 🥰 ďakujem 😃 musí to byť zvláštne počúvať, že jeho vnuk toho vie o systéme viac, ako on sám 😃

    OdpovědětVymazat
  10. Super moc děkuji. Ten Kaden je boží a Drake je na pěst.
    Děkuji. 🥰🥰🥰😘😘😘

    OdpovědětVymazat
  11. Nakoniec ich dá do laty desaťročný chalan😁👍… ďakujem za ďalšiu kapitolu🙂

    OdpovědětVymazat
  12. Kaden je zlatíčko. Snad už se Drake konečně pochlapí. Děkuji za skvělou kapitolu.

    OdpovědětVymazat
  13. Čo je v tej zložke??? Už sa Drake spamätá???
    Ďakujem za skvelú kapitolu a som zvedavá na pokračovanie 😊

    OdpovědětVymazat
  14. Ďakujem za ďalšiu úžasnú kapitolu

    OdpovědětVymazat
  15. Ten chlapec má víc rozumu ako dospelí. Ďakujem za super kapitolu.

    OdpovědětVymazat
  16. Ďakujem za ďalšiu skvelú kapitolu 🥰

    OdpovědětVymazat
  17. Vďaka za skvelé pokračovanie. GabiM

    OdpovědětVymazat
  18. Moc děkuji za skvělou kapitolu a těším se na pokračování 😊

    OdpovědětVymazat
  19. Kaden je také zlatíčko😍 Nakoniec všetko vyrieši on. Ďakujem za skvelú kapitolu a moc sa teším na pokračovanie 🥰

    OdpovědětVymazat
  20. Děkuji, Alexa, tesim se, co bude dál.
    Tinka

    OdpovědětVymazat
  21. Ještě ,že mají Kadena 😂😁😁. Kdo by to jinak řešil? Alex, moc ti děkuji za další skvělou kapitolu 🤗.

    OdpovědětVymazat
  22. Moc pěkná kapitola. Doufám, že konfrontace s příbuznými konečně otevře Drake u oči. Jen se bojím reakce Drake ho na to, že je tu s nimi i Julius z budoucnosti. Děkuji za kapitolu.

    OdpovědětVymazat
  23. Ďakujem veľmi krásne za túto kapitolku a aj tie predchádzajúce 💜💜💜💜💜

    OdpovědětVymazat
  24. Moc děkuji za další skvělou kapitolu ❤

    OdpovědětVymazat
  25. Ďakujem za ďalšiu kapitolu :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Děkuji za další naprosto skvělou kapitolu :-)

    OdpovědětVymazat