sobota 18. prosince 2021

Hor sa do novej série, alebo... Alex namiesto terapie píše šialené poviedky



Než sa pustíme do ďalšieho kolotoča tajomstiev, skrytých identít, klamstiev a pokriveného humoru (pretože Alex v karanténe nadobro preskočilo a do normálu sa už nevrátila), poďme si zhrnúť ako to pre nás a naše postavy bude vyzerať.

 

Nová séria Svetlo v temnotách sa odohráva pár rokov po Skrytej temnote. Nesmrteľní naďalej objavujú Hyperboreu a stále nevedia, ako je to s ich stvoriteľmi a Luciferom (hoci klebety sa už dostali na vyššie miesta). Kráľovstvá sú stabilné, kríženci plne integrovaní v spoločnosti. Najvyšší dvor delegoval riadenie Tajnej polície (orgán riešiaci medzinárodné ohrozenie mieru medzi rasami a kráľovstvami) Rusku a novým hlavným agentom sa po Persefoninom/Lydiinom odchode stal upír Stefan (ktorého Vasily neskutočne zbožňuje a potajme plánuje jeho vraždu). Vatikán je pod kontrolou nesmrteľných a prišiel takmer o všetku moc a finančné zázemie. Momentálne je len náboženským symbolom a centrom viery. Inkvizícia proti nesmrteľným je mŕtva.

 

Centrom diania sa stáva Francúzsko na čele s mrzutým kráľom Michelom. Lucifer sa sem presťahoval po tom, čo prestal pôsobiť ako kňaz. Naďalej však hrá svoju rolu vo Vatikáne, kde dohliada na to, aby sa opäť o niečo nepokúsil. Michel je vysoko paranoidný a prísny upír, ktorý nie vždy rešpektuje pravidlá a autority. O Luciferovi vie svoje, ale nerozširuje túto informáciu.

 

Hlavnou problematikou už nie sú rasové a národnostné ťahanice, ale zmiznutie štrnástich mocných bytostí z počiatkov existencie vesmíru a neskôr aj Zeme. Nie je jasné, čo sa s nimi stalo a prečo sa stiahli. Druhým vznikajúcim problémom sú Jazdci apokalypsy, ktorých čas nadišiel a musia sa prejsť po svete, čo bude mať devastujúce účinky na celú spoločnosť.

 

V tomto bode sa dej poviedok odpája od našej reality. Smerujeme do post apokalyptickej budúcnosti, ktorú si pamätajú len Helio s Opal a aj tá sa mení kvôli ich zásahu. Jazdci majú svoje poslanie a je otázne, či existuje sila, ktorá by ich mohla zastaviť. Takisto prichádza čas, kedy sa svet ľudí bude musieť stretnúť so svetom nesmrteľných za nie najideálnejších podmienok.

 

 

Aby som vás vopred varovala, pre túto sériu som použila veľké množstvo informácií z Abrahámovských náboženstiev a prispôsobila si niektoré fakty a historické/mytologické udalosti, primárne z Genezis. Tiež sa tu môžu objaviť reálne politické problémy diskutované postavami pochádzajúcimi z nepokojných oblastí. Prosím, majte na pamäti, že čokoľvek je tu napísané, je riešené z individuálneho pohľadu postáv a nekorešponduje to s mojimi názormi alebo morálnymi zásadami. Obecne veľa vecí tu nebude práve v poriadku s morálkou. Áno, je akceptovateľné že budete chcieť zaškrtiť Michela. Nie, nebudem vám to vyčítať :D

Takisto vopred upozorňujem, že skutočne neovládam staroveké jazyky a všetko, čo sa ich týka, som našla na internete.

 

 

Tiež by som rada stanovila, že absolútne netuším či a ako túto sériu dokončím. Úprimne – keď som začala so zverejňovaním prvých dielov Skrytej temnoty, nikdy som neverila, že to dotiahnem až k sedemnástim častiam! Priznám sa, že som to chcela vzdať miliónkrát, ale vaše komentáre ma udržali nad vodou. Veľmi rada by som rozpovedala aj príbehy Lucifera a jeho druhov, obzvlášť preto, že svet v ktorom sa budú odohrávať je mierne apokalyptický a môžem si viac vymýšľať :-) Poviedky sa budú odohrávať vo väčších časových skokoch a niekedy medzi nimi dejovo ubehne aj 5-10 rokov.

 

 

Ako ste už zrejme pochopili z predchádzajúcich 17 poviedok, centrálnou témou je rešpekt, budovanie mieru a akceptovanie inakosti v akejkoľvek forme. V tomto duchu budeme pokračovať, ale na omnoho vyššej úrovni. Dovolím si dúfať, že za tie roky pri mne zostali čitateľky, ktoré sa nezľaknú pestrej škály odlišností našich nových hrdinov. A len tak zo zaujímavosti (je to len myšlienka s ktorou sa pohrávam), čo by ste povedali na vzťahy mimo bežný vzorec akceptovaný terajšou spoločnosťou (napr. trojice)? Viem že na blogoch, z ktorých ste pravdepodobne niektoré prišli, sa prekladali mnohé knihy s touto tematikou a nikto sa nesťažoval že potrebuje svätenú vodu :D  

 

 

P.S.: poďme si pohovoriť o kontroverzii, ktorá sa objaví prakticky hneď v prvej časti. Už v Skrytej temnote som sa pohrala s cirkvou samotnou a problémami náboženstva. Prečo? Pretože história sa písala ako sa písala. A vo veľkej časti ju písala cirkev, obzvlášť na dejisku Európy, kde sa moje príbehy odohrávali. Čokoľvek náboženské sa v poviedkach objaví, je pre zábavné účely. Nesúdim žiadnu vieru pokiaľ jej vyznávač nekoná/nenúti iných k násilným činom a každý má právo na jej vyznávanie v miere, akú uzná za vhodnú. Tak ako si Rick Riordan zobral grécku, egyptskú a severskú mytológiu (kto jeho knihy nepozná – povinne prečítať, sú dokonalé!), ja som si zobrala Genezis, Bibliu, Korán a Tóru. A ktokoľvek napísal Knihu zjavení – neviem aké drogy preferoval, ale mohla by som ich dostať tiež?

 

 

Aby som uzavrela tento dlhý príspevok (blahoželám každej, ktorá sa dostala na koniec a ešte negúľa očami), tu je výhľad na najbližšie dni:

·       Popis postáv je takmer hotový, najväčší spoiler bude ale vynechaný (Ninjova identita)

·       V stĺpci pribudne nová séria s názvom Svetlo v temnotách

·       Doprajte mi týždeň na prípravu záležitostí k novej poviedke a ja vám sem pridám anotáciu a obal len čo to bude možné

·       Kapitoly začnem pridávať tiež do týždňa a keďže ešte neviem ako to bude vyzerať s finálnou verziou, nabehneme na systém zverejňovania každých 5 dní (ten sa môže zmeniť)

 

 

Zároveň, ak máte doma možnosť, postavte si oltár a rituálne poďakujte a klaňajte sa mojej drahej korektorke Márii za všetku jej obetavú prácu, bez ktorej by tu nebola ani kapitola :-)

 

Nakoniec chcem každej z vás poďakovať za vytrvalosť a trpezlivosť ktorú tu so mnou máte už toľko rokov. Tiež mi je drahý každý jeden komentár, ktorý mi napíšete a verte mi – ja ich čítam. Niekoľkokrát denne. Dokonca keď som na dne, tak sa pozriem na komentáre pod náhodnou kapitolou, aby som si pripomenula že aspoň niekomu som dokázala zlepšiť deň. 


Holky zlaté, prajem vám krásne sviatky, veľa zdravíčka a pohody pre celé rodinky! :-)


 

50 komentářů:

  1. Ďakujem za info a teším sa. Tiež prajem pekné sviatky

    OdpovědětVymazat
  2. Čítam so záujmom tvoje romány už niekoľko rokov a mám ich veľmi rada. A teraz k otázkam 😀
    Vzťahové "kontroverzie" sú pre mňa v pohode aj keď som nudne heterosexuálne monogamná ako sa mi smejú priatelia čo to majú inak.

    Vieru nemám spojenú s cirkvou takže tam som tiež vv pohode.
    V každom prípade ďakujem za tvoje roky písania ktoré má fakt baví a poďakovanie patrí aj tvojej korektorke. Prajem ti krásne prežitie vianočných sviatkov a šťastný Nový rok. A nech sa ti darí plniť si svoje sny.

    OdpovědětVymazat
  3. Krišpin dolina Alex už sa nemôžem dočkať ty kokos a dúfam, že ti s tej karantény až tak nepreskočilo bolo by to škoda. Už len pri tejto informácií čo si dala som celá napätá čo nás čaká a aj názov je skvelý.
    Ďakujem za to že nás už roky odmieňaš tvojími skvelými príbehmi a samozrejme platí aj pre tvoju korektorku. Prajem ti krásne prežitie sviatkov a aj Nového roka. ❤️🥰😁😉🙃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D:D:D tak Krišpin dolina som nepočula už ROKY! ďakujem za pripomenutie našej ľubozvučnej Slovenčiny:)

      Vymazat
  4. Dakujem a moc sa tesim ��

    OdpovědětVymazat
  5. Ďakujem a veľmi sa teším na tvoje ďalšie príbehy. Prajem tebe a tvojej korektorke krásne Vianoce a veľa síl na ďalšie príbehy 💝💝💝💝💝

    OdpovědětVymazat
  6. No Alex, ten nejhezčí dárek k nastávajícím svátkům. Miluju tvé příběhy a na rovinu přiznávám, že mi moc krát v těžké době prosvětlily den. Ale to už víš, moc krát jsem psala, že jsi ten nejlepší léčitel těžkých dob, ale t má každý i když jinak, přesto jsou tvé příběhy, plné lásky a porozumění, když k ní přijdou krkolomnou cestou, ale je to jako život sám. 💓💓 Moc se těším na tvé nové příběhy a také podotýkám, že sice miluji Vánoce, ale nejsem věřící, takže mi trojka vůbec nevadí a knižní pravda o zkorumpovaných náboženských fanatiků také ne. A komu to vadí ať to nečte, protože i v dnešní době se dočteš, co dokáží kněží a docela mi to někdy připomíná politiku. Ale to jsem původně nechtěla napsat, ať někoho nepobouřím. Přesto jsem neodolala. Takže ode mne máš pouze neskutečnou vděčnost, za všechny tvé příběhy a o to nadšenější jsem, že budou další.💓💓💓 Také si dovolím ti popřát Krásné a pohodové Vánoční svátky a pokud ti bude smutno nebo se dostaví splín, tak věz, že jsme tam s tebou a kolik nás je, víš sama. Nejsem spisovatelka, takže se neumím tak vyjádřit, jako ty. 💝💝💝💝

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak sa zdá, že si v ťažkých časoch pomáhame navzájom:) za to som rada:) a nikoho si nepobúrila, rozhodne nie niečím, čo je (smutná) pravda:( zlatíčko, niekedy mám pocit, že si na tom s lyrickým vyjadrovaním omnoho lepšie než ja:)

      Vymazat
  7. Ďakujem a teším sa na ďalšie príbehy.Prajem krásne vianočné sviatky.❤️🤗

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji, těším se, tvoje příběhy miluju :))))), přeji krásné vánoční svátky.

    OdpovědětVymazat
  9. Moc dekuji za všechny kapitoly. Moc se těším na další příběhy. V klidu si užij Vánoce, my nikam neutečeme. :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Moc děkuji za další informace a za všechny kapitoly a příběhy, které si napsala. Pokaždé se těším až vyjde nová kapitola a já si jí budu moct přečíst. Moc ti fandím a těším se na další příběhy co si napsala :-) Užívej si svátky v klidu a pohodě a hlavně ve zdraví, to je dneska nejdůležitější :-) :-*

    OdpovědětVymazat
  11. Tak zase si nezklamala, tyhle tvoje monology mě hrozně baví :D. Děkuji za informace

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a teraz si skús predstaviť, čo sa deje v mojej hlave každý jeden deň:D

      Vymazat
  12. Moc se těším na Tvoje další úžasné příběhy. Přeju hezké svátky a příští rok lepší než letošní

    OdpovědětVymazat
  13. Teším sa ♥️♥️♥️♥️ a ešte ako 😍 ďakujem veľmiii pekne žienky, ste úžasné ♥️ pekne sviatky vám a celej skupine

    OdpovědětVymazat
  14. No PÁNI Alex. Ani najlepší narodeninový darček som si nemohla priať 😍😍😍 Moc si ma potešila a veľmi sa teším na ďalšie tvoje príbehy. MILUJEM ICH!!!! Čo sa týka vzťahových vecí - mne osobne je to jedno, pretože je to každého osobná vec (pokiaľ sa neubližuje). Či už je to trojka, štvorka alebo M/M alebo Ž/Ž je to jedno. Aspoň bude večšia sranda. Moc sa mi páči tvoja fantázia a o tom su tieto príbehu. Je to FANTÁZIA takže si píš čo chceš. Vždy sa teším na každý tvoj príbeh. A ak sa niekomu niečo nepáči, tak nech nečíta. Prajem ti Alex ale aj ostatným holčičkám krásne prežitie Vianočných sviatkov, bohatého Ježiška a bohatú fantáziu pri písani tvojích príbehov 🎁✨🎄💖😘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no tak to prajem všetko najlepšie k narodeninám!:) dúfam, že si ich mohla napriek reštrikciám aspoň nejako osláviť:)

      Vymazat
  15. Moc děkuji za tvoje psaní, těším se na nové příběhy, pěkné svátky 😀

    OdpovědětVymazat
  16. Jé, vánoční dáreček, jupí. 🙏😂 Děkuji za novou sérii, máš úžasnou fantazii. 👏😀

    OdpovědětVymazat
  17. Tak v rychlosti jelikož musím jít dohánět to co při třech malých dětech nestíhám (čti otravné domácí práce... kdo by ksakru řekl, že 3 děti ušpiní za týden prádla na 2 vrchovaté koše na vyprání. 🤦 No kdo by to řekl.. že? /ironie/ 😅 ). Takže "menage" ano jistě sem s tím bude sranda 😁👍 , s časovými skoky u knih nemám problém.. však v jiných sériích taky nevysvětlují že "Lia" která v prvním díle byla bruneta objevila kouzlo L'Oréal a experimentuje s barvou 🤣 (to jen na okraj 😅🙈). A ta hláška o Knize Zjevení mě rozsekala 🤣🤣🤣👍 PS: někdo musí být "blbec" tak proč to nehodit na Michela 😅👍 Jen tak dál těším se snad víc jak moje děti na Ježíška 🙈😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hm... a skúšala si dať do práčky celé dieťa? možno to ušetrí čas... prípadne skúsiť namiesto oblečenia pytle na brambory? :D:D:D
      ó tak u mňa sa menia farby vlasov, očí, pokožky, v jednom prípade aj pohlavie, pretože Alex si nezapísala popis postáv do svojej vševediacej tabuľky, lebo Alex je lenivá:D

      Vymazat
  18. Ahoj, moc děkuji za tvoje povídky. Jsou úžasné a moc se těším na novou sérii. Co se týče 3 (či více) lidí ve vztahu, tak mi to nevadí, a ani bisexuální páry. Naopak aspoň to bude něco nového. Přeji Ti mnoho inspirace pro nové povídky a pevné nervy :-)

    OdpovědětVymazat
  19. Za sebe můžu říct, že jsem ráda za tvůj blog. Piš si, jak sama chceš, vím, že my tu budeme spokojené a navíc myslím, že postavy si někdy samy řeknou, jaký bude jejich příběh, kolik budou mít partnerů, dětí a schopností. ;)

    OdpovědětVymazat
  20. Ahojky Alexa,to bude další zajímavý fičák,no už se moc těším. A vůbec nevadí, že to bude přeskakovat časovou osu,aspoň to bude zajímavý a zase dost napnutý. Jinak nemám problém číst o vícero partnerech. Je to dost pak pikantní.
    Moc se těším a moc děkuji.🥰🥰🥰🥰🥰🥰

    OdpovědětVymazat
  21. Alex nasa ,som stastna ze si sa nevratila do normalu!Milujem Tvoje pribehy a som neskutocne vytesena z novej serie!Velka vdaka aj super korektorke!Prajem Vam dievcata prijemne prezitie Vianocnych sviatkov!

    OdpovědětVymazat
  22. Dvojice, trojice, homosexualni vztah? Je mi to jedno, laka te to? Tak smele do toho. Na novou serii se moc těším. Jsem zvědavá na Michaela, protože on je neskutečný debil 🙈😅, teď nemám v hlavě lepší pojmenování, ale věřím že má k tomu důvod a z velkého debila se stane malý debil 🙈😅. Dekuji z tvé psani a přeji krásné Vánoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. niekedy je ten dôvod jednoducho, že je debil... a vždy ním bol... a potrebuje prefackať... opakovane...

      Vymazat
  23. Ďakujem Alex, na novú sériu však teším...
    Prajem krásne a pokojné sviatky
    Denisa

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj Alex. Tak na margo trojky kľudne sem s ňou. A ako tu už niekto písal ohľadne náboženstiev, je to tvoja fantázia tak píš ako sama uznáš za vhodné. Ak sa to niekomu nebude páčiť nech prestane čítať a hotovo 😉. Už sa teším na novú sériu. A prajem tebe, korektorke a aj všetkým spolučitateľkám krásne Vianoce a Šťastný nový rok.

    OdpovědětVymazat
  25. Ahojky, tak nejprve bych chtěla popřát pěkné vánoční svátky a šťastný nový rok. Jinak se moc těším na novou sérii. S většinou co jsi psala nemám vůbec žádný problém, i když homosexuální vztahy moc nemusím (trojky nevadí). Nic proti nim nemám, ale není to úplně můj šálek kávy. Jsem hodně zvědavá jak se to bude odvíjet, ale taky doufám, že se občas setkáme i s osobami z minulých knih. Předchozí série mě úplně pohltila, předpokládám, že se k ní budu často vracet. Moc Ti děkuji , i tvé korektorce Márii, za všechnu dosavadní práci, jež jste pro nás odvedli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. áno, postavy z minulých sérií sa budú objavovať neustále:)

      Vymazat
  26. děkuji za tvé psaní. Už se moc těším

    OdpovědětVymazat
  27. Alexa, prajem ti prekrásne sviatky plné pohody. Zbožňujem tvoje príbehy a vždy sa teším na každý nový riadok ❤

    OdpovědětVymazat
  28. Ahoj moc děkuji za tvé krasne příběhy při kterých se krásně zapomene na starosti a trápení které život nadeluje. Přeji tobě i korektorce Krásné a veselé vánoce hodně zdraví štěstí lásky a hlavně sil při psaní dalších příběhu. Těším se vždy jako malá na každý tvůj příběh. Ještě jednou vám moc dekuji❤🍀💐

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj Alex, miluju tvé monology, miluju tvé povídky. I kdyby sis vymyslela trojku s jednorožcem, tak jsem si jistá,že to podáš neuvěřitelné zábavně. Jakékoliv podání náboženství, víry, fanatismu, stvorení sveta je úplně na tobě a to je to úžasný na možnosti svobodného projevu umělcova. A ty umělec jsi. Krásné svátky a hodně inspirace,zdraví a dobré nálady do dalšího roku.❤❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no skvelé! skvelé, ďakujem! to som potrebovala, fakt! teraz mám v hlave predstavu trojky s jednorožcom a nedokážem sa jej zbaviť! prídem ti ako mentálne zdravá osoba? ktorá má hranice? nieeee, ja som monštrum schopné napísať všetko!
      ak sa taká scéna niekedy objaví v poviedke, bude to tvoja vina! :D:D:D a ten jednorožec bude ružový!

      Vymazat
  30. Ahoj Alex. Krásné svátky. Tvé příběhy miluji, jsou úžasné a zábavné. Drž se a nech ze sebe tryskat svou fantazii i nadále, lepšíš nám naše dny (i noci ��) Dík za to.

    OdpovědětVymazat
  31. Teda Alex, tieto tvoje myšlienkové pochody sú úplne úzasné. Veľmi sa na novú sériu tešim a už nech ti hlavou víria myslienky na príbeh hoc aj o tej "trojke s ružovým jednorožcom" verím, že to bude zaujímavé a že príbeh nás vtiahne do deja.

    OdpovědětVymazat
  32. Díky moc za info a přeji pěkné svátky, už se těším.

    OdpovědětVymazat
  33. Alex, moc děkuji za všechny tvé příběhy, kterými jsi nám zpříjemnila život 🥰 a neskutečně se těším na další sérii 😊. Co se týče méně konzervativních vztahů i témat, jsem pro... bude to zase něco jiného a nepochybně to bude jako vždy perfektní 😁 Přeji krásné svátky.

    OdpovědětVymazat
  34. Tak jsem si teda postavila pomyslný oltář a klaním se a děkuju tobě i tvé korektorce Marii. Musím to zase říct, fakt tě obdivuju. Jsi neuvěřitelná. A také si půjdu najít Riordanovu tvorbu, abych si to připomenula.

    OdpovědětVymazat
  35. Ďakujem za všetky doterajšie príbehy a teším sa na nove. A nevadia mi ani iné vzťahy. Krásne sviatky všetkým.

    OdpovědětVymazat
  36. Aj korektorka ĎAKUJE ... robím to s radosťou. A áno často čítam aj vaše komentáre a teórie a verte, že som na tom rovnako, keď mi Alexa posiela svoje poviedky po kúskoch, moje konšpiračné teórie a hlavne fantázia málokedy trafia do cieľa...Alexa vie aj po toľkých rokoch ešte stále prekvapiť aj mňa...A nebude to ani teraz inak... Máte sa ešte na čo tešiť a ja dúfam tiež... :)

    OdpovědětVymazat
  37. Moc děkuji za krásné příběhy, které jsi zatím napsala. Věřím tomu, že i ty nové budou stejně dobré a čtivé. Můj názor je, že by se autorská fantazie neměla omezovat. Piš, jak ti vyhovuje, co tě napadne. Těším se na nové příběhy.

    OdpovědětVymazat
  38. Alexo jsi prostě úžasná! Jako té přípravy musí být opravdu hodně a už se strašně moc těším na novou sérii. Proti trois menage nic rozhodně nemám a byl by to nový prvek, který jsi ještě neměla. MM mě moc nebere. Na Lucifera se moc těším :-)

    OdpovědětVymazat
  39. Alex , ani nevieš ako ma potešili ( aj pobavili ) tvoje slová o novej sérii. Ja som sa k tvojim dielam dostala viac - menej náhodou . A ako každý knižný maniak keď sa dostane k niečomu zaujímavému tak hľadá pokračovanie. Tak prosím pokračuj , tvoja fantázia je super. Vôbec si nerob starosti so zatiahnutím aj iných tém - je to príjemné osvieženie. Veď aj my ľudia sme predsa každý iný, s rozdielnymi názormi, potrebami , záujmami ..... A čo sa týka náboženstiev - každé vo svojom základe hlása lásku , mier, toleranciu. No a ako si dokážeme prispôsobiť aj vieru k svojim potrebám či požiadavkám. Ale tvoj komentár ku knihe zjavení ma skutočne rozosmial až k slzám.
    Želám ti rok naplnený fantáziou , výdržou písať , pevným zdravím a LÁSKOU .
    Ďakujem za každé písmeno a PÍŠ....

    OdpovědětVymazat
  40. Alex, tak jdeš na katastrofy. S tebou se na tu túru těším, protože nás nikdy nenechás jen tak. Už se na to těším, i když trošku nejistě 😄 co vše jsi naším hrdinům připravila. Tvé příběhy mě nikdy nenechají chladnou,vždy nějakou emocí prožívám. A jsem ráda, že máme další novou sérii 🤩. A vůbec nevadí, že si myslíš , že ti siblo. Aspoň bude v knihách sranda, ne? A ta musí být i na konci světa, jinak to nejde. Alex, přeji ti ať ti jde psaní od ruky, skvělé nápady, a nezapomeň odpočívat.

    OdpovědětVymazat