sobota 9. dubna 2022

Ako je to vlastne so smrteľným Variola vírusom

 


Áno, ja viem že sme stále uprostred pandémie a ja sa chystám namaľovať čerta na stenu, ale pre pochopenie kapitoly 22 vám sem napíšem prečo boli Vasily so Stefanom tak znepokojení možnosťou že bol vírus Variola ukradnutý.


A než sa tu spustí hádka v komentároch že sa pokúšam o podprahovú reklamu – táto kapitola bola napísaná na začiatku roku 2019 a nemala som tušenia, čo sa na nás valí. Všetky uvedené informácie sú výsledkom výskumov a uvedené na stránkach WHO (Svetovej zdravotníckej organizácie).

 


Čo je teda Variola vírus? Jedná sa o vysoko nebezpečnú a smrteľnú nákazu spôsobujúcu pravé kiahne (pravé neštovice/černé neštovice, angl. smallpox). Podľa odhadov kosil ľudstvo celých 3000 rokov, než bol v sedemdesiatych rokoch vyhubený. Nebudem vám sem dávať obrázky, pretože sú dosť brutálne (ak si ich budete googliť, nedoporučujem to pri jedle), ale ako všetci vieme, prejavuje sa početnými hnisom naplnenými pľuzgiermi. Chorobu sprevádzajú vysoké horúčky, problémy s dýchaním, zvracanie a mnohé iné. Následky po prekonaní sa rôznia, ale siahajú až k slepote, vážnym poškodeniam pokožky, problémom s pohybom alebo celoživotným respiračným komplikáciám. Deti, ktoré sa nakazia, obvykle neprežijú.

Nemýľte si ich s ovčími kiahňami (plané neštovice/angl. chickenpox), ktoré sme takmer každý prekonali v detstve a ktoré sú neškodné, len extrémne nepríjemné.

A aby som vám priblížila nakoľko je tento vírus smrtiaci – za svojich posledných 100 rokov existencie mal na svedomí pol miliardy životov. Je zodpovedný za smrť 90% pôvodných obyvateľov Ameriky a úmrtnosť sa dokáže vyšplhať až na 66%.

 


A prečo je tento vírus špeciálny?

Pretože sme tú sviňu vyhubili! Úplne! Nikde na svete sa viac nevyskytuje. Posledný prípad bol v sedemdesiatych rokoch a to bol koniec. Jediný vírus, ktorý sa nám podarilo ako ľudstvu poraziť.

Ako?

Áno, asi už viete.

OČKOVANÍM!




Nie, teraz sa so mnou nehádajte – strávila som 5 rokov na škole kde do mňa tlačili štatistiku, takže v tomto ma neprehádate :-) Vec sa má tak, že ak zaočkujeme 95% obyvateľstva proti čomukoľvek, chudáčik vírus sa nebude mať na kom zachytiť a skape! Nie je to krásne? Je to ako uložiť jedlo do jedného zo sto obchodov a vy splašene chodíte od obchodu k obchodu a umriete skôr, než sa dostanete k tomu, kde to jedlo reálne je. Hovorí sa tomu imunita stáda (herd immunity) a je to nádherná vec. Prečo práve 95%? Pretože medzi nami sú ľudia, ktorí vakcínu z vážnych dôvodov dostať nemôžu – napríklad ľudia s potlačenou imunitou alebo ľudia ktorí sa liečia na vážne ochorenia a ich telo by to nezvládlo. Tých máme chrániť my ostatní. A nie, výhovorka že vás z vakcíny boli hlavička, nepostačí.

 

Niektorí z vás možno stále majú na ruke pozostatok tohto očkovania. Zrejme si z detstva nepamätáte, ale nejednalo sa o injekciu. Bola to tupá ihla, ktorá len rozškrabala pokožku, aby na ňu naniesla látku, v ktorej sa nenachádzal oslabený vírus ako to u vakcín býva, ale reálny vírus vaccinia podobný kiahňam. Po zahojení zostala špecifická jazva.




Nuž, takže takto sme sa zbavili strašiaka menom Variola. Bol to taký obrovský úspech, že v 80. rokoch sa proti nemu prestalo očkovať. To znamená, že cca tri generácie pretrpeli očkovania, aby stovky nasledujúcich už nemuseli.

 

Kde je teda problém?

Zoznámte sa s ľudským egom a hlúposťou.

Vírus bol síce vyhubený, ale jeho vzorky sa stále hojne nachádzali v labákoch po celom svete, ktorý v tomto období nebol celkom zadobre. Však viete – povojnová a postkomunistická Európa a podobne. Na scénu prichádza WHO a ďalšie nadnárodné organizácie. Lobovali, prosili, vyjednávali a dosiahli, že väčšina krajín svoje vzorky zničila.

Zostali dve krajiny, ktoré to odmietli. Zámienkou bolo, že ich určite ľudstvo bude potrebovať, možno k ďalšiemu výskumu. Ktoré krajiny to boli? No predsa tie najdôveryhodnejšie: USA – Atlanta v Georgii, a Rusko (ďalej len Mordor) – labák VECTOR v Novosibirsku.

Takže vzorky smrtiaceho vírusu sa momentálne nachádzajú v krajinách, kde jedna krachuje a má v pohotovosti jadrové zbrane, pričom ľudské práva sú u nich len pre vyvolených; a druhá ktorá práve debatuje, či by ženy vlastne mali mať právo na telesnú autonómiu a že je úplne v pohode, aby detské obete sexuálneho násilia museli porodiť.

To je na inú debatu.

 

Vec sa má tak, že Sovieti aktívne pracovali na tom, ako z tohto vírusu urobiť biologickú zbraň. Našťastie blok padol a WHO sa mohla dostať k tomu, aby aspoň trochu kontrolovala manipuláciu s týmito vzorkami.

 

Asi si poviete – ale Alex, prečo tá panika? Máme predsa vakcínu. Ak aj niečo vypustia, tak sa dáme zaočkovať.

Dve veci – za prvé, táto vakcína je omnoho nebezpečnejšia než to, čo sme zažívali z Covid vakcín.

Za druhé, nemáme vakcíny. Doslova. Prečo by sme ich mali držať, keď neočkujeme? Je to neekonomické. Zopár vakcín je práve v labákoch, kde sa s vírusom manipuluje, a to je asi tak všetko. Pre nás smrteľníkov nie sú.

K nasledujúcej informácii nemám zdroj, takže ju berte s rezervou, ale klebetí sa, že po jedenástom septembri USA nahromadili tieto vakcíny, ale len pre svoje obyvateľstvo. Tzn. teoreticky – ak vírus použijú ako zbraň, budú vedieť ochrániť svojich (tí sú však takí tupí, že ani na toto sa očkovať nebudú).

Takže je v podstate len jedna vec, ktorá bráni využitiu vírusu Variola ako zbrane – je príliš infekčný a eventuálne sa dostane aj na stranu, ktorá ho vypustila. Vakcíny nie sú a keďže sme mu pridlho neboli vystavení, tá úmrtnosť sa vyšplhá do nebeských výšin.

 

Aký je teda záver? Príliš rýchlo sme zabudli na hrozbu pravých kiahní. Moja generácia sa už o nich ani poriadne neučila na školách. V našom fiktívnom svete Vasily so Stefanom prišli na to, že Michel ukradol vzorky schopné zdevastovať ľudstvo ako také. Nesmrteľným to síce nič neurobí, ale viete – spolupatričnosť. Empatia. Súcit. Také tie veci ktoré Sauron v Mordore nemá a dúfajme, že je príliš senilný, aby si spomenul kde tie vzorky nechal.

 

Variola však nie je len nejaký vírus. Skutočne sa jedná o obrovskú hrozbu. Nevieme s ním bojovať. Má katastrofálne následky. Šíri sa dotykom, kvapôčkami aj vzduchom. Prežíva vo všetkých podnebiach. Ak sa niekedy reálne znovu dostane medzi nás, budeme obete počítať v miliardách. 


28 komentářů:

  1. Vďaka za info. A fakt dúfam, že tí senilní inteligenti z jednej aj druhej strany Atlantiku zabudli kam tie vzorky dali.....

    OdpovědětVymazat
  2. Výborne napísané ♥️ ďakujem

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji za informace. Pomohlo mi to pochopit co je ten virus zač 😊😍😍

    OdpovědětVymazat
  4. Mockrát děkuji! Člověk si doplní informace. Ty máš parádní přehled Alexo😁

    OdpovědětVymazat
  5. Vďaka Alex a ďalšiu zaujimavosť. Ale my ľudia sme divné tvory, nepoučime sa z minulosti a potom to tak dopadne ako to dopadne. Trochu z iného sudku. Mám hrozne moc rada katastrofické filmy a serialy s nakázazami takže keby niekto mal zaujem, doporučujem serial Posledná loď (MaC Žhavý z Chirurgov v podaní Erica Dane, tam perfektne zahral kapitána Poslednej lode). Výborny film o tom kde to aj pekne vysvetlia je Nákaza (okrem toho docela dobré herecké obsadenie). V týchto filmoch krásne väčšinu všetko pekne vysvetlia a aj zmysel očkovania. Bohužiaľ je aj dosť odporcov ale s tým sa nedá nič robiť. Ich voľba - neodsudzujem. Majú na výber, tak si vybrali. Ale som nesmierne rada, že väčšina pacientov, čo chodí do nemocnice na hospitalizáciu, sú zaočkovaný na covid+. A aj keď sa zaočkovali a nakazili sa covidom tak mali našťastia len ľahký priebeh. Takže to očkovanie o niečom je. Ešte raz Alex díky za vysvetlivky ktoré tu dávaš. Vždy sa niečo nového naučím, alebo si niečo pripomeniem. Díky🥰🥰🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ja nemám nič proti odporcom - len ich nechcem vo svojom okolí, pretože som jedna z tých, ktorí už majú poškodenú imunitu a nevhodná mutácia ma môže... odrovnať. nech robia rozhodnutie za seba, ale nie za mňa. ja plánujem umrieť pri divokom sexe, nie na ventilátore.

      Vymazat
  6. Som 3x zaočkovaná a od nedele pozitívna. Každý deň mi je horšie a až sa bojím ďalšieho dňa. Predpokladám, že bez očkovania by som už bola v nemocnici. Úprimne nechápem ľudí, ktorí sa rozhodnú dobrovoľne riskovať namiesto toho, aby využili bezplatnú prevenciu. Celý život sa trápim s tým, že každé ochorenie má u mňa 2-3x horší priebeh ako v bežnej populácii. Treba na tieto témy upozorňovať, inak hlučná menšina časom prebije zdravý rozum.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. holka zlatá, dúfam že najhoršie je už za tebou a posielam všetku dobrú energiu. napíš do ďalších komentárov aspoň slovko aby som vedela že si OK:(
      vieš čo je smutné? ja sama sa bojím príliš ozývať, aby na mňa nezaútočila táto hlučná menšina.

      Vymazat
    2. jeeej, ty si zlatá ❤️. Myslím, že už sa to zlomilo a začína sa to zlepšovať. Zajtra idem na ďalšie kolo antibiotík, snáď sa to už nezhorší a nechytí tá pliaga druhý dych 🍀

      Vymazat
    3. to som rada:) nechytí žiadny druhý dych, my ju zahrdúsime!

      Vymazat
  7. Ahoj Alex , moc děkuju za tip na knihu Sapiens . Je mega zajímavě napsáná. 😘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. som veľmi rada že som mohla doporučiť:) ja ju zbožňujem

      Vymazat
  8. Děkuju za informace. A naskakuje mi husí kůže, když to čtu, je to velice znepokojivé. Ale lidé mají bohužel krátkou paměť a jsou prostě nepoučitelní. Když jsem kapitolu 22 četla, mihlo mi hlavou, kdy jsi asi příběh tvořila a jestli to bylo už podle covidových zkušeností. Ty podobnosti jsou neuvěřitelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. bola by som radšej, keby všetko čo píšem zostalo len vo fikcii:( ale áno, je to desivá náhoda ako som sa trafila.

      Vymazat